انتقاد از ضعف دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در شناسایی نفوذی ها / چرا از دستگاه دروغ سنج استفاده نمی کنیم؟

انتقاد از ضعف دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در شناسایی نفوذی ها / چرا از دستگاه دروغ سنج استفاده نمی کنیم؟

قدیری ابیانه به مدارا گفت: متاسفانه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما علی‌رغم فعالیت‌ها و دستاوردهایی که داشتند به نظر من عقب افتاده هستند. من به خیلی‌ها پیشنهاد کردم که این دستگاه را وارد کنند. ما باید هزاران دستگاهدستگاه دروغ سنج وارد کنیم حتی بسازیم. حراست‌ها باید این دستگاه‌ را داشته‌باشند و مرتب کارمندان را چک کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه، تحلیلگر سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی در مورد هک‌های صورت گرفته اخیر از دوربین زندان تا بلندگوهای بازارها و پخش شعارهای منافین گفت: « تحقق نفوذ بر علیه نظام و ملت امری مسجل است. نفوذ در ابعاد مختلف بوده و آثار مختلفی هم داشته است. از انفجارها در مراکز حساس تا هک صداوسیما و امثالهم مصادیق این نفوذ است. اقدام برای نفوذ در جمهوری اسلامی چه به صورت پشتیبانی‌ از عوامل نفوذ برای در دست گرفتن پست‌های کلیدی چه به صورت تلاش برای استخدام جاسوس با وعده‌های آنچنانی اتفاق می‌افتد. هر دو اتفاق می‌افتد. ممکن است یک فرد تا امروز سالم بوده‌باشد اما از فردا این فرد به استخدام سرویس‌های جاسوسی درآید. بعد از تسخیر لانه جاسوسی سندی منتشر شد که نحوه استخدام جاسوس را به دفاتر CIA توضیح می‌دهند. در آنجا می‌گویند که بروید و ببینید که نیازها و علایق افرادی که می‌خواهید از آنها به عنوان عامل نفوذی استفاده کنید، چیست؟ از همین روزنه وارد شوید.»

او ادامه داد: « برای نمونه یک نفر بدهی دارد و توان پرداخت ندارد. یک نفر فرزند بیمار دارد و در درمان آن مانده است. یک نفر اجاره خانه‌اش را نمی‌تواند پرداخت کند. این طور است که این افراد را شناسایی می‌کردند و به او وعده می‌دادند که اگر با CIA همکاری کند، این مشکلاتش رفع شدنی است. روش کار هم به این صورت است که وقتی آن فرد به همکاری راضی می‌شود در اولین فرصت از همکاری او فیلم و سند تهیه می‌شود تا راه بازگشت نداشته‌باشد. اما تاکید می‌شود که مراقب باشند تا نیاز فرد برطرف نشود. چرا؟ چون اگر نیازش برطرف شود، انگیزه همکاری را از دست خواهد داد.»

انتقاد از ضعف دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در شناسایی نفوذی ها / چرا از دستگاه دروغ سنج استفاده نمی کنیم؟

بیشتر بخوانید:

*به بنی‌صدر پیشنهاد هزار دلاری دادند
قدیری ابیانه افزود: « این پیشنهادها حتی در سطوح بالا نیز وجود دارد. برای نمونه بنی‌صدر با یک نفر ملاقات کرده‌بود که آن فرد در قالب فردی از یک شرکت بین‌المللی در این ملاقات حضور داشت. البته بنی‌صدر هم می‌دانست که آن فرد از طرف CIA است. به او پیشنهاد می‌هند که در قبال ماهی هزار دلار به این شرکت بین‌المللی مشاوره بدهد. بنی صدر هم قبول می‌کند. جالب است که در اسناد مربوط به این مو ضوع گزارش شده که از طریق مالی می‌توان بنی‌صدر را به استخدام گرفت. در این اسناد آمده فرد گزارش دهنده توضیح می‌دهد که دفعه دومی که با بنی‌صدر ملاقات کرده ساعت بسیار گران قیمتی به دست داشت. در واقع این طور مطرح شده که بنی‌صدر تمایلات مالی دارد و از طریق مالی می‌توان روی او کار کرد. جالب این جا ست که بنی صدر پیشنهاد ماهی هزار دلار را می‌پذیرد. البته بنی صدر بعدا تکذیب کرد و گفت هزار دلار نبوده بلکه ۳ هزار دلار بوده و من هم نپذیرفتم. در حالی که مامور CIA در گزارش سری خود گفته که هزار دلار پیشنهاد داده شده و بنی صدر پذیرفت. همان طور که می‌دانید زن و بچه بنی صدر در فرانسه زندگی می‌کردند و او به این پول نیاز داشت. این اغوا شدن و همکاری با CIA و بعد منافقین باعث شد که از ریاست‌جمهوری عزل شود و در نهایت هم به فرانسه پناهنده شد.»

او با اشاره به مقوله نفوذ گفت: « بنابراین این دستگاه‌های اطلاعاتی به سراغ افراد می‌روند. حتی در خیلی از برنامه‌های کامپیوتری تبلیغات رژیم صهیونیستی پخش می‌شود که مضمونش استخدامی است. به نظر من این سند که در سفارت آمریکا پیدا شد، بسیار مهم است و روش کار را نشان می‌دهد. آنها تاکید دارند که از نیازها استفاده کنید اما مراقب باشید که نیازشان برطرف نشود. خوب است کسانی که قصد همکاری با سازمان‌های جاسوسی دارند، بدانند که چه چیزی در انتظارشان است.»

*خیلی جاها نفوذ رخ داده است
این کنشگر سیاسی ادامه داد: « نفوذ از جاهای مختلف صورت گرفته است. ما چندین انفجار در مراکز هسته‌ای داشتیم. در انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی در هفت تیر و دفتر رییس جمهور در هشت شهریور هم نفوذ صورت گرفت. نفوذ یک واقعیت است و ما باید با آن مقابله کنیم. متاسفانه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما خیلی عقب‌ افتاده هستند. علی‌رغم فعالیت‌ها و دستاوردهایی که داشتند به نظر من عقب افتاده هستند. از قبل از انقلاب دستگاه دروغ سنج اختراع شده‌بود. هر کسی می‌خواست با CIA همکاری کند از این دستگاه استفاده می‌کنند تا کشف کنند که آیا جاسوس دو جانبه ست یا خیر. این دستگاه نشان می‌دهد که فرد دروغ می‌گوید یا نه. امروزه این دستگاه خیلی پیشرفته‌تر و ارزان‌تر هم هست. چرا از این دستگاه استفاده نمی‌کنند؟ فرض کنید هر ۳ ماه کل پرسنل نیروگاه هسته‌ای، وزارت خارجه، ریاست‌جمهوری، وزارت اطلاعات، نیروهای نظامی و انتظامی و … با این دستگاه سنجیده شده و چند سوال مطرح کنند و از این دروغ‌سنج استفاده کنند. حتی در انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجلس و ریاست‌جمهوری از کاندیداها بخواهند با استفاده از این دستگاه به برخی سوالات پاسخ دهند. مثلا از کاندیدا بپرسند که آیا تابعیت دوگانه دارید؟ با سازمان‌های بیگانه ارتباط دارید؟ آیا از بیگانگان حقوق دریافت می‌کنید؟ »

او افزود: « تهیه این دستگاه کاری ندارد. شنیده‌ام که قیمتی حدود ۱۰۰ دلار دارد. این دستگاه‌ را به قلب و مغز و نبض وصل می‌کنند و از ارتعاشات می‌فهمند که آیا فرد دروغ می‌گوید یا نه؟ من به خیلی‌ها پیشنهاد کردم که این دستگاه را وارد کنند. ما باید هزاران دستگاه این چنینی وارد کنیم حتی بسازیم. حراست‌ها باید این دستگاه‌ را داشته‌باشند و مرتب کارمندان را چک کنند. باید از رییس‌جمهوری تا وزرا و نمایندگان مجلس و …. استفاده شود. در آمریکا از این دستگاه برای مسابقات تلویزیونی هم استفاده می‌کنند. در فروشگاه‌ها وقتی می‌خواهند یک صندوق‌دار استخدام کنند از این دستگاه استفاده می‌کنند. ما در ایران استفاده نمی‌کنیم. خیلی متاسفم برای دستگاه‌های امنیتی‌مان که از این دستگاه استفاده نمی‌کنند. وقتی ما از تکنولوژی برای جلوگیری از نفوذ استفاده نمی‌کنید، اتفاقات بدتر از این هم می‌تواند رخ دهد. من از مسوولان این سوال را دارم که چرا از دستگاه دروغ سنج استفاده نمی‌کنید؟»

*طبیعی است که بخواهند در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و … نفوذ کنند
قدیری ابیانه در پایان تاکید کرد: « نفوذ در هر جایی ممکن است. اتفاقا سراغ موارد حساس می‌روند. طبیعی است که بخواهند در سپاه، ارتش، ریاست‌جمهوری، وزارت خارجه، نیروی انتظامی و … نفوذ کنند. برنامه‌ریزی می‌کنند. ما هم در این ماجرا منفعل هستیم. این چه حماقتی است که ما از دستگاه دروغ سنج استفاده نمی‌کنیم؟ وقتی با یک دستگاه ۱۰۰ دلاری می‌توانیم هزاران نفر را ارزیابی کنیم ، چرا انجام نمی‌دهیم؟ تلاش‌هایی می‌شود که نفوذ را کشف کنند اما چرا از تجهیزات مدرن استفاده نمی‌کنند؟ خیلی راحت می‌توان نفوذ را کشف کرد. مثلا هر ۳ ماه کل پرسنل سازمان انرژی هسته‌ای مورد آزمایش قرار گیرند. البته افرادی که آموزش سطح بالا دیده‌باشند، می‌توانند دستگاه را فریب دهند اما مگر چند درصد از این افراد آموزش تا این سطح را گذرانده‌اند؟ من اصرار دارم که بگویم تمام دستگاه‌ها باید از این تکنولوژی خصوصا در جریان انتخابات استفاده کنند. مثلا هر چند ماه اعضای شورای شهر و روستا که به یکی از فاسدترین نهادها تبدیل شده را مورد ارزیابی قرار دهند.»

21219

پست بعدی

کاسه ای زیر نیم کاسه نباشد / جمهوری دوّم ، سنگ بزرگ یا راه برون رفت؟

ی فوریه 13 , 2022
اتحاد خبر نوشت: تحقق اصلاحات در سیاست خارجی و داخلی ایران منوط به تحولاتی در سپهر سیاسی کشور و ساختار سیاسی حکومت است و یحتمل نظریه پرداز موضوعی به این باور نائل آمده که اگر برخی گره های ذهنی را باز کنیم قادر خواهند بود تغیرات عمده ای را رقم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000