انتقاد فعال سیاسی اصولگرا از «امام زدایی» تمامیت خواهان در دهه فجر امسال

انتقاد فعال سیاسی اصولگرا از «امام زدایی»  تمامیت خواهان در دهه فجر امسال

دیده بان ایران نوشت: سید رمضان شجاعی کیاسری گفت: متاًسفانه شاهد این هستیم، کسانی که ادعای انقلابی‌گری و ولایت‌مداری دارند روز مهم ۱۲ بهمن را با سکوت و خاموشی مطلق و بی‌توجه به حماسه مردم و ورود تاریخی امام به کشور پشت سر گذاشتند. آنهم در حالی که در شرایط کرونایی حداقل در تهران پرچم‌ها و فضای تبلیغی در سطح شهر این روز بزرگ را گرامی می‌داشتند، نسبت به این مساًله بی‌توجهی نشان دادند و انگار آن روز، روزی عادی بود. حتی رسانه‌های مدعی انقلابی‌گری به راحتی از کنار ۱۲ بهمن گذشتند.

«شهر تهران امسال رنگ و بوی دهه فجر نداشت» حال که این دهه تمام شده رسانه ها می توانند به نقد عملکرد شهردار تهران در دهه فجر که مدعی انقلابی گری و انقلابی بودن است برسند. در ده روز گذشته نه عکس ازامام خمینی(ره) در خیابان های شهر نصب شده بود و نه صداو سیما بدان پرداخته بود. بسیاری از فعالان سیاسی این رویکرد را به «امام زدایی» یعنی کم رنگ کردن رویکردها و نگاه گزینشی به اظهارات امام خمینی(ره) تعبیر کرده اند.

درباره رویکرد شهرداری و مدیریت شهری تهران با سید رمضان شجاعی کیاسری فعال سیاسی اصولگرا گفت و گو کرده ایم وی با اشاره به رویهِ «امام‌زدایی» از سوی مدیریت شهری به سایت دیده بان ایران گفت: آن چیزی که مقام‌معظم رهبری فرمودند که انقلاب ما بدون نام خمینی در جهان شناخته‌شده نیست، باید تاکید کرد هیج تلاش و حرکتی نمی تواندتلاش و تحرکی نمی‌تواند یاد و نام امام خمینی را از اذهان پاک کند.

پس آنهایی که اتفاقاً ادعای‌شان این است که انقلابی‌اصیل هستند، باید بدانند انقلاب ما، جنبش ما و البته عزت و شرفی که -جمهوری‌اسلامی ایران دارد به درایت و رهبری حکیمانه بنیانگذار انقلاب هست که شکل گرفته است.

انتقاد فعال سیاسی اصولگرا از «امام زدایی»  تمامیت خواهان در دهه فجر امسال

بیشتر بخوانید:

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اما متاًسفانه شاهد این هستیم، کسانی که ادعای انقلابی‌گری و ولایت‌مداری دارند روز مهم ۱۲ بهمن را با سکوت و خاموشی مطلق و بی‌توجه به حماسه مردم و ورود تاریخی امام به کشور پشت سر گذاشتند. آنهم در حالی که در شرایط کرونایی حداقل در تهران پرچم‌ها و فضای تبلیغی در سطح شهر این روز بزرگ را گرامی می‌داشتند، نسبت به این مساًله بی‌توجهی نشان دادند و انگار آن روز، روزی عادی بود. حتی رسانه‌های مدعی انقلابی‌گری به راحتی از کنار ۱۲ بهمن گذشتند.

این فعال سیاسی درباره دلیل این رویکرد از طرف مدعیان انقلابی‌گری تاکید کرد: این گروه با تمام قوا و قوت به‌دنبال در اختیار گرفتن قدرت و مناسک هستند که فعلاً‌ به آن دست یافته‌اند و هم و تلاش‌شان در این راستا است که بتوانند از فضای به‌وجود آمده فعلی برای گسترش و ثبات قدرت خودشان استفاده کنند. این نوع تلاش در حالی است که امام به همه گروه‌ها و همه جریان‌ها تعلق دارد و در همه اجزاب و فعالین سیاسی درخشش خاصی دارد. به‌همین دلیل آنها در رفتارشان «فراموش کردن امام» را گنجانده‌اند تا از این طریق خودشان را جدای از مردم و قشری خاص معرفی کنند و همچنین جایگاه خاصی برای خودشان قایل باشند. در واقع تندروها می‌خواهند مسیر خودشان را از مسیر مردم جدا کنند و قدرت را همچنان در حیطه اختیارات خود ببینند.

کیاسری ادامه داد: این رفتارهای رایکال در شرایطی صورت می‌گیرد که هر جا مردم کنار گذاشته شده‌اند و مسوولین از جامعه فاصله گرفته‌اند فضا برای خیانت به انقلاب و آرمان‌های مردم فراهم شده است. به‌همین دلیل دلسوزان باید همهِ هم‌وغم‌شان را برای حضور موثر مردم در صحنه به‌کار بگیرند. یعنی این را بدانیم کنار زدن مردم و مصادره کردن انقلاب به نفع یک جریان، به معنی تنزل ارزش‌ها و آرمان‌های امام و شهداء‌ خواهد بود.

وی توضیح داد: اتفاق تلخ چیزی جز این نیست که افراطیونی که مدعی انقلابی‌گری هستند، هیچ توجهی به شرایط و دشواری‌های مردم ندارند و فقط می‌خواهند با اعمال تنگ‌نظرانه انقلاب را به نام خودشان مصادره کنند و کارشان به جایی رسیده است که در کنار نادیده گرفتن مردم، امام و آرمان‌های امام و را هم نادیده می‌گیرند!

این چهره افزود: این دسته تلاش‌شان را برای محدود کردن طیف‌های دیگر به کار می‌گیرند و بنابراین از همه ظرفیت‌هایی که الان در اختیار دارند بهره می‌برند تا انقلاب را به انحصار خود درآورند تا قدرت را همچنان در دست داشته باشند. در چینن موقعیتی بر دلسوزان و انقلابیون واقعی تکلیف است که در واکنش به نگرانی‌ای که از یک‌سو نگری دارند، کارهای لازم را برای آگاهی‌سازی افکار عمومی انجام بدهند و فرصت «توفیق» از انحصارطلبان سلب کنند. هر چند که به بازی گرفته نمی‌شوند و از فضای تصمیم‌گیری دور هستند.

سید رمضان شجاعی کیاسری در پایان گفت:‌ تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد تمامیت‌خواهان به آنچه می‌خواهند، برسند.

219

پست بعدی

هشدار ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حرکت به سوی «مردم سالاری حداقلی» با تغییر قانون اساسی

ش فوریه 12 , 2022
نواندیش نوشت: استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در شرایط کنونی اصلاح قانون اساسی بیش از اینکه مشکلی را حل کند این نگرانی را ایجاد می‌کند که قانون اساسی دست خوش تغییراتی شود که ما را به سمت مردم سالاری حداقلی سوق دهد. بنابراین، در شرایط کنونی اصلا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000