انتقاد از بیانیه یک حزب شناخته شده سیاسی ؛ تبریک سالروز پیروزی انقلاب، بدون ذکر نام امام

انتقاد از بیانیه  یک حزب شناخته شده سیاسی ؛  تبریک سالروز پیروزی انقلاب، بدون ذکر نام امام

جماران از بیانیه یک حزب فعال و شناخته شده سیاسی به مناسبت تبریک سالروز پیروزی انقلاب که در آن ، اشاره ای به نام امام (ره) نشده ، انتقاد کرد.

روز گذشته حزب اتحاد ملت، بیانیه‌ای به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران صادر کرد و در کمال تعجب در این بیانیه هیچ نامی از رهبری عالی‌قدر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، مرحوم امام خمینی برده نشده است.

باید به این دوستان عزیز یادآور شد که اگرچه مسائل و مشکلات امروز، مردم را غمگین و ناراحت کرده است و همین سبب شده که برخی دانسته و عده‌ای نادانسته، وضع موجود که برآمده از ضعف و بی‌تدبیری مسئولان فعلی و افزایش تحریم‌های خارجی است را ثمرۀ ۴۳ سال سیاست‌ورزی مسئولان جمهوری اسلامی، بدانند اما بسیاری از بزرگان این حزب سیاسی (و دیگر جریانات سیاسی هم‌سو) به خوبی می‌دانند امام که بود و چه کرد!

آنها می‌دانند که همۀ هویت سیاسی و اجتماعی خود را مدیون او هستند و با حذف نام و یاد امام، گویی بر سر شاخ نشسته و بُن می‌برند.

این میزان انفعال و حرکت در میدان بازی رقیبانی که سالها تلاش کردند، امام را بیگانه از اینان نشان دهند، شگفت‌انگیز است.

و شگفت‌انگیزتر آن است که به روشنی می‌توان دید بسیاری از مخالفان امام و انقلاب، چون خمینی را سند هویت و اعتبار در جامعه و میان مردم یافته‌اند، مزورانه در پناه نام و یاد او سنگر گرفته و موریانه‌وار در حال حذف نشانه‌ها و اندیشه‌های امام و جایگزنی اندیشه‌های متحجرانۀ مطلوبشان هستند.

تبریک سالروز پیروزی انقلاب بدون ذکر نام امام!

بیشتر بخوانید:

اما معتقدانِ دیروز به اندیشه و مرام امام که همۀ هویتشان در پرتو انتساب به «خط امام» بود، امروزه برخی‌شان در بیان نام امام لکنت زبان گرفته‌اند و برخی نیز در ذکر نام خمینی، قلم حذف کشیده‌اند. در حالی‌که که اگر خواسته‌های امروزشان به دقت رصد شود، همۀ اهدافشان را می‌توان در اندیشۀ همان که منفعلانه از ذکر نامش گذشته‌اند، یافت!

این دوستان باید بدانند که اگر در مقابل تحریف تاریخ و گره زدن وضع نامطلوب موجود به امام نایستند یا منفعلانه آن‌را بپذیرند، ناگزیر بر عقبۀ درخشان و قابل دفاع خود تاخته‌اند چه امروز از امام نام ببرند یا نبرند!

آنان که تاریخ خوانده‌اند و اسیر حجاب معاصرت نمی‌شوند، می‌دانند که عبور از این سند هویت‌بخش و حذف نام و یاد افتخارآمیز، چه خطای بزرگ و تاریخی‌ای است.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

آیت‌الله خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی از طرح تسخیر سفارت آمریکا اطلاع داشتند؟ موافق بودند یا مخالف؟ / محسن هاشمی توضیح داد

پ فوریه 10 , 2022
عصر ایران نوشت:محسن هاشمی گفت:حکومت با اجبار موفق به هدایت و به بهشت بردن مردم نمی شود. محسن هاشمی که سابقه تصدی سمت های مختلف سیاسی و اجرایی را در کارنامه خود دارد در گفتگویی درباره روند اتفاقات انقلاب اسلامی و وضعیت سیاسی کشور سخن گفت.خلاصه کامل گفتگو به این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000