رمزگشایی علت هراس کیهان از خاتمی

رمزگشایی علت هراس کیهان از خاتمی

سایت خبرسراسری نوشت:علی صوفی درباره اتهام‌زنی‌های کیهان گفت: آقای خاتمی که حتی ادعا رهبری اصلاحات و جانشینی رهبری و ریاست جمهوری هم ندارد شورای نگهبان هم که ایشان را در همه جهات رد می‌کند.

روزنامه کیهان برای بار چندم اتهام دیدار خاتمی را جورج سوروس را مطرح کرده است، اتهامی که پیش‌تر هم مطرح شده بود و با تکذیب سید محمد خاتمی و حتی شکایت او از این روزنامه مواجه شد اما گویا کیهان اصرار دارد که این دیدار رخ داده است.

علی صوفی،فعال سیاسی اصلاح طلب،درباره اتهامات کیهان به سیدمحمد خاتمی گفت: «اتهام‌زنی‌های اخیر بستگی به اعتقادات اتهام‌زنندگان دارد. یک آیه‌ای در قرآن داریم که برای مسلمان‌ها لازم الاجراست. خداوند می‌فرماید دشمنی با دیگران شما را وادار به جرم و گناه خروج از اعتدال نکند. برخی از افراد تصورات دیگری دارند و بهتان‌زدن را برای اینکه طرف مقابل را بکوبند از نظر شرعی برای خود جایز می‌دانند به هر حال دیرزمانی است که برخی از افراد حد و مرزی برای دشمنی قائل نیستند و برای حذف یک فرد هر تهمتی را که بتوانند به آن طرف می زنند.علیه آقای خاتمی نیز این حرف ها را زدند در حالیکه یکی از نزدیکان احمدی نژاد گفت این تهمت را من زدم و من این حرف را ساختم و واقعیت ندارد و این در حالی است که اخیرا این عکس را در فضای مجازی در سطح گسترده ای را منتشر کرده اند اما عجیب است که کیهان دست برنمی دارد و من نمی دانم فایده آن برای نظام چیست به هر حال آنکه آقای خاتمی تمام آبروی خود را برای نظام گذاشته است و از اول نیز گفته که خط قرمز من نظام است و الان نیز آقای خاتمی تا توانسته برای نظام تلاش کرده است. در انتخابات۱۴۰۰ نیز آقای خاتمی از مردم دعوت کرد که در انتخابات شرکت کند در حالیکه هیچ کاندیدایی هم نداشتیم اما آقای خاتمی از مردم خواست که با صندوق رای قهر نکنند».

دلیل فاصله گرفتن خاتمی از منتظری چه بود؟

بیشتر بخوانید:

صوفی در ادامه درباره علت تکرار این اتهام زنی ها به خاتمی افزود: «همیشه حواس آقای خاتمی جمع بوده است که کسانی که با نظام زاویه داشته‌اند با او ارتباط برقرار نکنند با سازمان مجاهدین خلق نیز ایشان در خط دشمنی قرار داشته و دارد و حتی آقای منتظری هم که با نظام زاویه پیدا کرده بود آقای خاتمی با آقای منتظری ارتباطی برقرار نکرد. البته آقای خاتمی از هر کسی بیشتر می‌تواند از خود دفاع کند و دفتر ایشان نیز نسبت به این اتهامات پاسخ خواهد داد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس نسبت به توانایی‌ها خاتمی در مقابل اصولگرایان گفت: «اگر شرایط انتخابات باشد و آنها بخواهند نفوذ آقای خاتمی را کم کنند عجیب نیست که اتهام بزنند اما الان که انتخابات هم نداریم! آنها از نفوذ کلام آقای خاتمی می‌ترسند آقای خاتمی که چیز دیگری ندارد ایشان یک کاریزما بین مردم دارد هرچند با وجود اینکه اعتبار اجتماعی اصلاح‌طلبان با وجود دولت روحانی آسیب دیده است و مردم را از جریان ها سیاسی مأیوس کرده است اما آقای خاتمی همچنان کاریزمای خود را بین مردم حفظ کرده است هرچند ایشان هم آسیب دیده است. به هر حال نسبت به اصلاح طلبان و دیگر احزاب آقای خاتمی می‌تواند با مردم گفتگو کند و این ها از همین مسئله می ترسند. آقای خاتمی که حتی ادعا رهبری اصلاحات و جانشینی رهبری و ریاست جمهوری هم ندارد شورای نگهبان هم که ایشان را در همه جهات رد می‌کند».

صوفی در پایان با اشاره دوباره به ماهیت این اتهام ها گفت:: «الان عملکرد دولت یک مشکلی برای آنها شده است چون شعار دادند که قدرت یکدست شود کشور گلستان می شود و همه مشکلات مربوط به روحانی است و اگر رئیسی بیاید دیگر گرانی وجود نخواهد داشت و تورم کاهش می یابد در حالیکه امروز فشار ها بر مردم بیشتر می شود و قیمت ارز و تورم نیز رو به افزایش است بنابراین آنچه گفتند را نتوانستند اجرا کنند و نگران این هستند که یک انفجار اجتماعی رخ دهد و آن وقت آقای خاتمی بتواند رهبری این جنبش را بر عهده بگیرد، کیهان از این شرایط می‌ترسد».

۲۱۲۱۷

پست بعدی

اعلام موضع دولت درباره فرجام طرح رتبه بندی معلمان از سوی معاون اول رئیس جمهور

س فوریه 8 , 2022
برنا نوشت:معاون اول رییس جمهور تکیه و اعتماد بر مردم را حلال مشکلات کشور دانست و گفت: یکی از ویژگی های امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری اعتقاد به نقش آفرینی مردم در پیشبرد کارها و حل مسائل مختلف است. دکتر محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000