کدام بخش می‌تواند پیشران اقتصادی در کشور باشد؟ / رئیسی پاسخ داد

کدام بخش می‌تواند پیشران اقتصادی در کشور باشد؟ / رئیسی پاسخ داد

ایرنا نوشت: رییس‌جمهور گفت: هدف‌گذاری دولت در بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی است.

سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با اشاره به اینکه هدف‌گذاری دولت در بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی است، گفت: رشد اقتصادی به‌عنوان یک ضرورت، نیازمند گروه و جریان پیشتازی است که با شجاعت و همت عالی بتواند آن را در کشور محقق سازد.

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که کدام بخش می‌تواند پیشران اقتصادی در کشور باشد، خاطرنشان کرد: بی‌تردید نگاه به درون ایجاب می‌کند که به دستان با کفایت کارآفرینان و فعالان اقتصادی که امتحان موفقیت‌آمیزی پس داده‌اند، اعتماد داشته باشیم.

وی با اشاره به همگرایی، همکاری، همراهی و هم‌اندیشی گروه «پیشرانان پیشرفت ایران» اظهار داشت: تلاش و همکاری این گروه در مدت کوتاه ۱۱۰ روزه، توانست موانع پیش رو را کنار گذاشته، مجوزهای لازم را اخذ کند و برای حرکت جهادی در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات و رونق تولید هم‌پیمان شوند، که اقدامی بسیار فرخنده و مبارک است.

رئیسی اضافه کرد: مهم‌تر از اجرای ۴۸ پروژه بزرگ در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان، همگرایی و هم‌افزایی شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور است و امروز به‌عنوان یک تجربه موفق پیش روی همه فعالان اقتصادی برای انجام طرح‌های بزرگ قرار دارد.

رییس دولت سیزدهم، پویایی، امید، ایستادگی، اعتماد به نفس و اعتماد به نیروهای خلاق کارآفرین و تولیدکننده داخلی را مهم‌ترین پیام حرکت گروه پیشرانان پیشرفت ایران دانست و بیان کرد: این پیام باید به همه کسانی که دچار یاس و نا امیدی شدند و تصور می‌کنند که کشورمان به خاطر موانع، تهدیدها و تحریم‌ها دچار وقفه و توقف شده است، مخابره شود.

کدام بخش می‌تواند پیشران اقتصادی در کشور باشد؟ / رئیسی پاسخ داد

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم دور زدن و خنثی کردن تحریم‌ها، چنین اقدامات ماندگاری است و بنای دولت هم این است که برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، فعالیت و تلاش روزافزون را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیسی تاکید کرد: بدون تردید اگر شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها، بخش خصوصی، و کارآفرینان فعال شوند می‌توان سرمایه‌ گذاری‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف انجام داده و مشکل تولید و اشتغال در کشور را برطرف کرد.

رییس‌جمهور، هدایت، حمایت و نظارت را نقش دولت در فعالیت‌های اقتصادی را برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی یقین داشته باشند که دولت در این میدان از فعالیت آنها حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام گروه «پیشرانان پیشرفت ایران» پیامی به ایرانیان خارج از کشور و سایر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد که با مشاهده تضیمن سود و افزایش بهره‌وری و امنیت سرمایه‌گذاری به فعالیت در این حوزه تشویق شوند.

رئیسی گفت: ممکن است دولت کمک‌ها و مساعدت‌هایی در زمینه اقتصادی به مردم داشته باشد اما بی تردید اقتصاد کشور را نمی‌توان بر مبنای این گونه کمک‌های موقتی بنا کرد بلکه اقتصاد کشور نیازمند اقدامات بزرگ و ماندگار در عرصه کار و تولید است که در مبانی دینی نیز بر آن تاکید شده است.

رییس‌جمهور با تأکید بر تسهیل فضای کسب‌وکار برای فعالان اقتصادی ادامه داد: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اداری لازم است فعالیت اقتصادی را برای فعالان این

عرصه تسهیل و مجوزهای لازم را به سرعت صادر کنند. دولت همچنین از فعالیت کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک و زودبازده به‌منظور افزایش اشتغال حمایت می‌کند.

رئیسی با اشاره به نقش صندوق توسعه ملی در رشد و توسعه اقتصادی کشور، گفت: اساس تشکیل صندوق توسعه ملی برای پیشرفت کشور بوده و در این زمینه نقش‌آفرینی خواهد کرد.

رییس‌جمهور همچنین بر تدوین نقشه جامع صنعت کشور تأکید کرد و گفت: دولت از ابتدا این موضوع را در دستور کار خود داشته است و با تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب، این سند هر چه زودتر نهایی خواهد شد.

۲۱۲۱۹

پست بعدی

طناز طباطبایی روی پوستر فیلم «بی رویا»/ عکس

ی فوریه 6 , 2022
پوستر بین‌المللی فیلم «بی رویا» که نخستین ساخته بلندِ آرین وزیردفتری است، با تصویری از طناز طباطبایی، منتشر شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پوستر بین‌المللی «بی رویا» در آستانه‌ اکران این اثر سینمایی در خانه چهلمین جشنواره‌ فیلم فجر رونمایی شد. این پوستر توسط کمپانی آلمانی PICTURE TREE INTERNATIONAL که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000