یک فعال سیاسی: تا زمانیکه نظارت استصوابی شورای نگهبان باشد، وضعیت همین است

یک فعال سیاسی: تا زمانیکه نظارت استصوابی شورای نگهبان باشد، وضعیت همین است

سایت منیبان نوشت:ناصر قوامی گفت: با عوض شدن دولت و مجلس تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمی شود، تا زمانیکه مجلس با نظارت استصوابی شورای نگهبان تشکیل می شود وضعیت همین است.

ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس، درباره وضعیت جاری کشور گفت: مشکلات کشور این نیست که دولت، قاضی، قوه قضاییه و قوه مقننه یک دست شود؛ مشکل کشور این است که نظام در یک چهارچوبی که قانون اساسی مقرر کرده حرکت می کند. اگر شما بهترین حقوقدان را به جای رئیس قوه قضاییه بگذارید کاری نمی تواند انجام بدهد؛ اگر بهترین اقتصاددان را در بانک مرکزی بگذارید باز هم نمی تواند کاری انجام بدهد. این چهارچوب روز به روز بر مشکلات کشور می افزاید.

او تاکید کرد که با عوض شدن دولت و مجلس تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمی شود، تا زمانیکه مجلس با نظارت استصوابی شورای نگهبان تشکیل می شود وضعیت همین است. تا زمانیکه رئیس جمهور با نظارت استصوابی تعیین می شود تا به چه کسی رای بدهیم، باز هم وضعیت همین است. مشکلات این نیست که چرا دولت، مجلس و قوه قضاییه یکدست شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: تفکیک قوا برای این بود که قوا از همه جدا باشند. این طور نباشد که قوه قضاییه در اختیار کسی باشد یا اینکه قوه مقننه همراه و در اختیار دولت باشد همراه بودن مشکل کشور را حل نمی کند. آقایان اصولگرا ادعا داشتد که اگر ما یکدست شویم در جهت رفاه مردم کار می کنیم باید ببینیم که چه کار می کنند.

این فعال سیاسی افزود: مشکل از قانون اساسی است و باید به سمت اصلاح آن برویم. چهارچوبی که قانون اساسی برای نظام معین کرده، هر رئیس جمهوری هم بیاید، باید در همین چهارچوب حرکت کند و اختیار قانون اساسی هم به شورای نگهبان داده شده است و آنها هم هر طور می خواهند، قانون اساسی را تفسیر می‌کنند و مقید به مبانی حقوقی نیستند. حرفی هم نمی شود زد چون می گویند قانون اساسی به ما اجازه داده که قانون را تفسیر کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا زمینه بازگشت اصلاح طلبان به قدرت وجود دارد، بیان کرد: بحث برگشت اصلاح طلبان به قدرت مطرح نیست مگر مجلس ششم در اختیار اصلاح طلبان نبود اما شورای نگهبان نمی گذاشت، قانونی را که ما نماینده بودیم و می خواستیم، تصویب بشود. مگر روحانی نیامد، با آمدن اصلاح طلبان به قدرت در همین چهارچوب، هیچ کاری نمی توان کرد؛ اصلاح طلبان هم بیایند باید در این چهارچوب حرکت کنند.

مردم اصلاح طلبان را نمی‌خواهند/ شورای نگهبان نمی‌گذاشت، قانونی که ما نمایندگان می‌خواستیم، تصویب شود

بیشتر بخوانید:

قوامی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان بار دیگر مورد اقبال مردم قرار می گیرند یا خیر، بیان کرد: مردم می خواهند اصلاحات در کشور ایجاد شود اما مایوس هستند و اصلاح طلبان را نمی خواهند. مردم با خود می گویند مجلس و دولت در اختیار اصلاح طلبان باشد قوه قضاییه که نمی تواند در اختیار اصلاح طلبان باشد.

مجلس منشی شورای نگهبان است/ مجلس حق قانون گذاری ندارد

او در پایان افزود: مجلس حق قانون گذاری ندارد و قانون اساسی حق قانونگذاری را از مجلس گرفته است. مجلس منشی شورای نگهبان است و می نویسد و خط می کشد اگر اصرار کند به مجمع می رود که در اختیار افرادی انتصابی است.

21217

پست بعدی

شوخی بامزه محمد بحرانی با کارتونی خاطره‌انگیز / عکس

ش فوریه 5 , 2022
محمد بحرانی با ماجرای تغییر نام یکی از شخصیت‌های کارتون «فوتبالیست‌ها» در تلویزیون شوخی کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارتون «فوتبالیست‌ها» از مجموعه انیمیشن‌های خاطره‌انگیز کودکی بسیاری است. ماجرای تغییر نام یکی از شخصیت‌های این کارتون دستمایه شوخی جدید محمد بحرانی در اینستاگرام قرار گرفته است. بحرانی در اینستاگرام نوشت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000