یک پزشک متخصص: برخلاف آمارهای وزارت بهداشت، شیوع سرطان در ایران بالاست

یک پزشک متخصص: برخلاف آمارهای وزارت بهداشت، شیوع سرطان در ایران بالاست

ایسنا نوشت: عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: نرخ ابتلا به سرطان در ایران حدود ۱.۵ درصد برآورد شده، بنابراین لازم است مؤلفه‌های اصلی سرطان مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مهدی توتونچی، عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان و دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان گفت: براساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت، سرطان پس از بیماری‌های قلبی-عروقی به عنوان دومین علت مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود و میزان ابتلا به آن همواره در سراسر دنیا رو به افزایش است.

دبیر سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان پژوهشگاه رویان با اشاره به وضعیت سرطان در ایران تصریح کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، آمار ابتلا به سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی برآورد می‌شود، اما سرطان در ایران روندی رو به رشد دارد و متوسط نرخ بروز سالانه آن یک و نیم درصد گزارش شده است؛ بنابراین لازم است تا به‌ کارگیری مؤلفه‌های اصلی کنترل سرطان شامل پیشگیری، تشخیص زودهنگام و استفاده از روش‌های هدفمند در درمان از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کرد تا آمار مرگ و میر در اثر ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

بیشتر بخوانید:

مهمترین علایم سرطان در کودکان

برنج نپخته سرطان‌زا است؟

47231

پست بعدی

نجات نگهبان فرستنده مخابرات گرفتار در برف

ج فوریه 4 , 2022
با بارش و انباشت برف، نگهبان فرستنده مخابرات در ارتفاعات گردنه چری استان چهارمحال و بختیاری محبوس شده بود که با تلاش تیم امدادی این نگهبان نجات یافت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000