جهانگیر خسروشاهی درگذشت

جهانگیر خسروشاهی درگذشت

مهر نوشت: جهانگیر خسروشاهی نویسنده و پژوهشگر به‌علت عارضه قلبی درگذشت.

جهانگیر خسروشاهی نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و پژوهشگر صبح امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن در پی ایست قلبی درگذشت.

جهانگیر خسرو شاهی، اول آذر ۱۳۴۰ در روستای دهق واقع در ۸۴ کیلومتری شمال غرب اصفهان در خانواده‌ای مذهبی و روحانی متولّد شد. او خواندن و نوشتن را در مکتب آموخت و پس از دوره‌ای تحصیل در مدرسه وارد حوزه شد و به تحصیلات حوزوی پرداخت. فعالیت‌های فرهنگی خود را از ابتدای انقلاب اسلامی شروع کرد و از سالچ ۱۳۶۸ همکاری با حوزه هنری را آغاز کرد.

حضور در مجله سوره، دو دوره عضویت در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، همکاری با گروه تلویزیونی جهاد سازندگی و گروه تلویزیونی روایت فتح از جمله موارد مندرج در کارنامه فرهنگی این‌نویسنده است.

خسروشاهی در سال ۱۳۷۷ به عنوان داور جشنواره فیلم دفاع مقدس و در سال‌های ۱۳۷۷، ۱۳۷۹، ۱۳۸۳ به عنوان داور جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس حضور داشت و سال ۱۳۸۳ نیز داوری انتخاب کتاب دفاع مقدس دفتر ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار بود.

او آثار زیادی از جمله داستان کوتاه، رمان و زندگینامه داستانی و مقاله به چاپ رساند و کتاب‌های خلفه‌های وحشی (۱۳۷۰)، باغ باور (۱۳۷۳)،‌بیرون قلعه امن نیست (۱۳۷۶)، خیابان رؤیت (۱۳۷۹) و به کلی سری (۱۳۸۱) را به‌عنوان مجموع‌داستان در کارنامه خود ثبت کرد. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«زخمدار» (۱۳۷۴)، «رؤیای داغ» (۱۳۸۳)، داستان‌های بلند «نفر پانزدهم» (۱۳۶۱) و «صخره‌ها و پروانه‌ها» (۱۳۶۹)، زندگی‌نامه‌های داستانی «همیشه با هم» (بی تا)، «دوشنبه‌ای که می‌آید» (۱۳۶۷) و «غروب آبی رود» (۱۳۷۹)، داستان نوجوان «پدربزرگ برکه و درخت گردو» (۱۳۷۹) و نثر ادبی «از کوچه‌های بی‌خبری» (۱۳۸۱).

۵۸۵۸

پست بعدی

شبکه خبر «پخش زنده» را قطع کرد/ سخنرانی سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق دولت با آرمان های امام(ره) پخش نشد

چ فوریه 2 , 2022
کانال چندثانیه نوشت: هنگام سخنرانی سیدحسن خمینی شبکه خبر ضمن قطع برنامه زنده، به پخش ادامه برنامه های عادی پرداخت. صبح امروز همچون دفعات قبل، شبکه خبر هنگام آغاز سخنرانی سیدحسن خمینی یادگار امام در مراسم تجدید میثاق دولت و قوه قضائیه پخش زنده خود از حرم امام خمینی را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000