مهمترین عامل سرخوردگی مردم از اهداف انقلاب چه بود؟

مهمترین عامل سرخوردگی مردم از اهداف انقلاب چه بود؟

محسن هاشمی در روزنامه اعتماد نوشت:آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی می‌فرمودند در زمان مبارزه این تصور میان انقلابیون وجود داشت که از طریق مبارزه با دشمن بیرونی که رژیم شاه و حامیان غربی‌اش بود می‌توانیم کشور را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کنیم.

اما بعد از پیروزی انقلاب و به دست گرفتن، سکان هدایت کشور مشخص شد، عنصر دیگری نیز نقش‌آفرین است که می‌تواند همه زحمات مجموعه انقلابیون را به باد دهد.

به زعم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، هرچند در ایام قبل از انقلاب نیز نشانه‌هایی از تحرکات مخرب این عناصر هویدا شده بود، اما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب دامنه فعالیت‌های تخریبی این گروه‌ها بیشتر نیز شد. آیت‌الله این گروه را «افراط‌گران» می‌نامید و مقابله با این گروه را حتی دشوارتر از مقابله با استبداد و استعمار می‌دانست. چرا که میدان مقابله با دشمن بیرونی کاملا مشخص است، اما افراط که دشمنی درونی محسوب می‌شود، ظاهرا با انقلاب همراهی دارد، اما در واقع فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که به کشور آسیب می‌زند.

به اعتقاد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مهم‌ترین عامل سرخوردگی مردم از اهداف عالیه انقلاب در دهه‌های بعدی انقلاب، رویکردهای افراطی است و اشاره می‌کردند که اگر بتوان افکار عمومی ایرانیان را متوجه اهمیت اعتدال، میانه‌روی و اسلام رحمانی کرد، مردم در تمام صحنه‌های مهم از ماهیت انقلاب صیانت خواهند کرد.

23302

پست بعدی

سخنان جنجالی بازیگر زن سرشناس درباره یهودیان

چ فوریه 2 , 2022
ووپی گلدبرگ بازیگر سرشناس برنده جایزه اسکار در یک برنامه تلویزیونی درباره یهودی‌ها و هولوکاست سخنانی به زبان آورد که برایش دردسرساز شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ووپی گلدبرگ در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که هولوکاست ربطی به نژادپرستی ندارد، چرا که هر دو طرف داستان گروهی سفیدپوست بوده‌اند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000