آغاز واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا در سراسر کشور

آغاز واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا در سراسر کشور

تسنیم نوشت: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طبق مصوبه کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ و موافقت مقام وزارت متبوع، واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا از شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

پژمان عقدک با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا از روز شنبه نهم بهمن‌ماه، اظهار داشت: به خانواده‌های دارای فرزند ۹ سال به بالا توصیه می‌شود برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: نوزادی که به دنیا می‌آید از بدو تولد تا ۱.۵ سال بر اساس تقویم واکسیناسیون، در مقابل برخی بیماری‌ها واکسینه می‌شوند و واکسن کرونا هم یکی از این واکسن‌هاست که در شرایط فعلی، کودکان هم باید دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسن کرونا دارای تائیدیه سازمان غذا و دارو است، گفت: نباید شکی برای خانواده‌ها در تزریق واکسن بچه‌ها وجود داشته باشد و همیشه افراد آگاه زودتر نسبت به این امر اقدام می‌کنند و سود آن را هم می‌بینند.

وی ادامه داد: افراد سردرگم و کسانی که به صحبت‌های واهی و غیرعلمی گوش می‌کنند و مخالف تزریق واکسن به کودکان هستند، تبعات آن را تا پایان این اپیدمی می‌بینند و خدای نکرده ممکن است فرزندانشان را در اثر ابتلا به کرونا از دست بدهند.

عقدک تصریح کرد: رسانه‌ها باید خانواده‌ها را در این مورد آگاه کنند و خانواده‌ها بعد از گذشت ۵ ماه موضوع را ارزیابی کنند و به این نتیجه برسند که کودکانی که واکسینه نزده و زده در چه شرایطی هستند و این درسی می‌شود برای مرحله بعدی که فراخوان واکسن داده می‌شود و عده‌ای از آن سرباز می‌زنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال در مقابل بیماری کرونا، اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ و موافقت مقام وزارت متبوع، واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا از شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: واکسن‌های مورد تایید این گروه سنی شامل سینوفارم و پاستوکووک و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت طبق معمول و مشابه سایر گروه‌های سنی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌هاس سنی کمتر از ۹ سال به تدریج آغاز می‌شود، گفت: زمان واکسیناسیون این رده سنی به صورت کتبی به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

طغیان ناگهانی کرونا/ شناسایی بیش از ۱۶هزار و ۷۵۰ بیمار جدید در شبانه روز گذشته

گیلان در پوشش واکسیناسیون رتبه اول را در دنیا دارد

۴۷۲۳۱

پست بعدی

اظهارات تند و جنجالی شان پن درباره مردان دامن‌پوش و ژن‌های بزدلی

ش ژانویه 29 , 2022
فارس نوشت: شان پن بازیگر سرشناس آمریکایی گفت: «مردان «کاملاً زنانه» شده اند و «ژن‌های بزدلانه» آنها را به پوشیدن دامن سوق می‌دهد! شان پن در مصاحبه با ایندیپندنت گفت بر این باور است که «مردان کاملاً زنانه شده‌اند». این برنده دو جایزه اسکار در اوایل همین ماه نیز پس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000