باهنر: حزب نباید بیاید مقابل نظام بایستند مثل آنچه که در حزب مشارکت اتفاق افتاد 

باهنر:  حزب نباید بیاید مقابل نظام بایستند مثل آنچه که در حزب مشارکت اتفاق افتاد 

فارس نوشت: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: نظام حزبی یعنی ۳ -۴ تا حزب قوی و ریشه‌دار و فراگیر در کشور داشته باشیم که آینده مردم‌سالاری را پشتیبانی کند.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور، صبح امروز در افتتاحیه دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: باوجود جنگ ۸ ساله یک وجب از خاک ایران از ایران جدا نشد، در ۲۰۰ سال گذشته اولین جنگی است که ایران در آن رفت، ولی خاک خود را از دست نداد، کدام کشور می‌تواند در برابر تمام دنیا بایستد با دست خالی و یک وجب خاک خود را از دست ندهد.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب ما روستاهای ۲۰ هزار نفری داشتیم که نه مدرسه داشت، نه جاده و نه برق، امروز روستای بالای ۱۰ خانوار نداریم که برق و گاز و آب نداشته باشد، طومار کارهای انجام شده بسیار زیاد است و البته کارهای انجام نداده بیشتر است، چون مطالبات سریع‌تر از دستاوردها حرکت می‌کند.

باهنر افزود: به آمارهای کلان جهانی ایران در سال ۵۷ مراجعه کنید و ببینید آن موقع در توسعه انسانی چه رتبه‌ای داشتیم و الان چگونه هستیم، در شاخص بهداشت در سال ۵۷ از آخر سوم بودیم الان از اول سوم هستیم، ما در تهران پزشک بنگلادشی و هندی و پاکستانی داشتیم ولی ایرانی نداشتیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به فناوری‌های نو گفت: در بسیاری از فناوری‌های نو جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، امروزه متوسط سن دانشمندان هسته‌ای ما ۴۰ سال است این در حالی که در اروپا ۶۰ سال است، این را در نظر داشته باشید که ما هیچ موقع بمب هسته‌ای تولید نمی‌کنیم اما علم هسته‌ای را با همین دانشمندان تصاحب کردیم، در نانو و بیوتکنولوژی خیلی جلوتر هستیم، این‌ها باید ثبت و ضبط کنیم تا بدانند چه کار کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: این کارها در همین ۱۲ دولت و ۱۱ مجلس قبل تحت رهنمودهای امام و رهبری انجام شده است، نمی‌شود گفت هیچ دولتی در قبل هیچ کاری انجام نداده است.

باهنر افزود: البته اشکالات زیادی هم بوده و روی هم جمع شده است، بعضی از چیزهایی که به دولت آقای رییسی رسیده ارث ۳۰ – ۴۰ ساله است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور درباره حزب در کشور گفت: در کشور ۱۵۰ حزب داریم که نزدیک انتخابات خود را نشان می‌دهند، این نظام حزبی نیست، نظام حزبی یعنی ۳ یا ۴ حزب قوی و ریشه‌دار و فراگیر در کشور که آینده مردم‌سالاری را پشتیبانی کند، نه حزبی که بیاید در مقابل نظام بایستند مثل آنچه که در حزب مشارکت و مجلس ششم توسط تندروهای اصلاح‌طلب اتفاق افتاد.

 باهنر: باید خود را برای جمهوری دوم آماده کنیم / باید اصلاح ساختار کنیم

بیشتر بخوانید:

باهنر: باید خود را برای جمهوری دوم آماده کنیم / باید اصلاح ساختار کنیم

شرط موفقیت طرح بنزینی دولت از نگاه باهنر

وی اذعان کرد: جمهوریت از اسلامیت جدا نیست، نمی‌توان به اسم جمهوریت اسلامیت را کنار گذاشت و به اسم اسلامیت به جمهوریت پشت کرد، مقام معظم رهبری می‌فرمایند آرا در انتخابات امانت است و این یعنی کسی که من دوست ندارم هم اگر انتخاب شد، باید از آن مراقبت کرد.

باهنر گفت: مجلس‌ها حداکثر ۴ سال و دولت‌ها حداکثر ۸ سال آینده را می‌بینند و دولتی نداریم که ۱۰ سال یا ۱۵ سال آینده را ببیند و برای آن برنامه‌ریزی کند، تنها مقام معظم رهبری است که دید بلندمدت دارند، دولت‌ها در ۴ سال اول می‌گویند مشکل از دولت قبلی بوده و در ۴ سال بعد هم کاری می‌کنند که دولت بعد بیاید آن را خنثی کند، با این روش نمی‌شود مدیریت کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور در بیان حزب قوی گفت: حزب حکمران تربیت می‌کند که این کار دانشگاه نیست، همچنین مطالبات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت را طراحی می‌کند و در اختیار دولت قرار می‌دهد و مهمترین مطالبات، مطالبات غیرممکن است.
وی ادامه داد: نماینده مجلس باید بداند که مطالبات غیرممکن را مطرح نکند، وقتی کل بودجه عمرانی کشور ۶۰ هزار میلیارد است و کل مطالبات عمرانی ما بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد است، نماینده مجلس نباید روی انجام پروژه‌های غیر ممکن تاکید کند و تازه سطح مطالبات را بالا ببرد، بنابراین اینجا نیاز به حزبی داریم که کادرسازی برای حکمرانی تربیت کند.

باهنر افزود: باید مگاپروژه راه‌اندازی کنیم و هاب‌های بزرگ اقتصادی را در کشور خود راه‌اندازی کنیم، مثل توسعه سواحل مکران که اینقدر مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور تصریح کرد: ما باید از این دولت حمایت کنیم و نقد و راهنمایی هم انجام دهیم و در دل مردم امید ایجاد کنیم، اگر این کشور شروع به حرکت سریع کند می‌توانیم به قله‌هایی برسیم که بسیار بالاست.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

نامه اعتراضی هنرمندان به رییس صداوسیما؛ سخنان فراستی، اهانت به جامعه هنری است

ج ژانویه 28 , 2022
گروهی از هنرمندان هنرهای تجسمی، در اعتراض به سخنان مسعود فراستی و دو کارشناس دیگر برنامه سینمایی «هفت»، در نامه‌ای به رییس صداوسیما، آن‌چه را که روی آنتن تلویزیون رفت، اهانت‌ به ساحت هنر و هنرمندان کشور دانستند که باعث تعجب و حیرت اهل فرهنگ و رنجش‌ خاطر جامعه هنری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000