وزیر بهداشت: گیلان در پوشش واکسیناسیون رتبه اول را در دنیا دارد

وزیر بهداشت: گیلان در پوشش واکسیناسیون رتبه اول را در دنیا دارد

فارس نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور گفت: استان گیلان با بالاترین پوشش واکسیناسیون در نوبت های اول و دوم رکورددار بالاترین پوشش تزریق در جهان است.

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سیاهکل با بیان اینکه قطعاً وارد پیک ششم خواهیم شد، اظهار کرد: ویروس کرونا مداوم در حال رفت‌وآمد بوده و هدف اصلی وزارت بهداشت دفاع مردم در برابر این ویروس است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳۰ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق‌شده افزود: گیلان در طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا تا ۹۵ درصد در نوبت اول و ۹۲ در نوبت دوم نه‌تنها در ایران بلکه در جهان رکورددار است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر لزوم رعایت بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد و گفت: اهتمام به تزریق واکسن و لزوم مراقبت‌های بهداشتی ازجمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می‌تواند بسیار در کنترل این بیماری مؤثر باشد.

عین‌اللهی با گلایه از عدم استقبال مردم به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا بیان کرد: علی‌رغم تأمین اعتبار موردنیاز برای تزریق نوبت سوم مردم استقبال چندانی از آن می‌کنند درحالی‌که هنوز دیر نشده و می‌توانند اقدام کنند.

وزارت بهداشت و درمان در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع موج ششم بیماری کرونا در کشور خبر داد و افزود: همه مراکز بهداشتی و درمانی کشور علیرغم اینکه کار بهداشت درمان خسته شده‌اند در آمادگی کامل هستند.

عین‌اللهی همچنین در پرداخت فوق‌العاده خاص کارمندان بهداشت و درمان کشور نیز بیان کرد: پرداخت فوق‌العاده خاص کادر بهداشت و درمان علاوه بر خواست ما، مورد تأیید ما نیز بوده و برای تأمین اعتبار آن منتظر تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه‌وبودجه هستیم.

بیشتر بخوانید:

شناسایی بیش از ۲ هزار نفر مبتلا به اومیکرون؛ افزایش ۴ برابری مراجعه به مراکز درمانی

چرا گفته‌ها و رویکردها درباره دلتا و اومیکرون مردود است؟

۴۷۲۳۱

پست بعدی

آیا خارش چشم جزو علائم اومیکرون است؟

ج ژانویه 28 , 2022
ایرنا به نقل از پایگاه خبری هلث، نوشت: مطالعات جدید نشان می‌دهد التهاب ملتحمه که خارش چشم یکی از مهمترین علائم آن است، می‌تواند در مبتلایان به کرونا دیده شود، ولی در مورد سویه اومیکرون گزارشات بالینی محدودی در این زمینه ارائه شده که هنوز به قطعیت نرسیده و تحقیقات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000