یک فعال سیاسی:مشکل مخالفان مذاکره، آمریکا نبود، دولت روحانی بود

یک فعال سیاسی:مشکل مخالفان مذاکره، آمریکا نبود، دولت روحانی بود

نامه نیوز نوشت:جلال جلالی‌زاده گفت: اصولگرایان می‌خواهند همه چیز به نام خودشان تمام شود و حالا که پشتشان هم گرم است می‌خواهند با مذاکراه مستقیم با آمریکا حل و فصل موضوع هسته‌ای را به نام خود سند بزنند.

سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، باعث شد تا احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا افزایش یابد. از آن‌سو سخنگوی کاخ سفید هم گفته است که باید با ایران وارد مذاکره مستقیم شویم.

جلال جلالی‌زاده درباره این موضوع گفت: «ایران و آمریکا باید پیش از اینها وارد مذاکره مستقیم می‌شدند زیرا وقتی دو کشور با هم مشکل دارند باید بنشینند و مشکلاتشان را بیان کنند و اگر چنین نشود کشورهای دیگر به واسطه مذاکرات غیرمستقیم نفع خود را می‌برند».

او ادامه داد: «ادامه مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا خواه به وسیله روس‌ها باشد یا هر کشور دیگری به ضرر ایران است و ایران هم امروز می‌داند که نمی‌تواند در ارتباط با کشورهایی مانند کوبا، کره شمالی یا ونزوئلا مشکلات اقتصادی‌اش را حل کند. یک زمانی اصولگرایان از مذاکره با آمریکا تابویی ساخته بودند و لجاجت می‌کردند و حتی دست‌وپای دولت روحانی را بسته بودند. آنها امروز جواب دهند که از این لجاجت‌ها چه چیزی نصیب ملت ایران شد؟»

مشکل مخالفان مذاکره، آمریکا نبود، دولت روحانی بود

بیشتر بخوانید:

تک صدایی حسین شریعتمداری در مخالفت با گفت و گوی مستقیم ایران و آمریکا / مذاکرات چه زمانی انجام می شود؟

توافق موقت در سفر روسیه رئیسی مطرح شد؟ / سخنگوی دولت پاسخ داد

این فعال سیاسی درباره احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در شرایط کنونی اظهار کرد: «اصولگرایان می‌خواهند همه چیز به نام خودشان تمام شود و حالا که پشتشان هم گرم است می‌خواهند با مذاکراه مستقیم با آمریکا حل و فصل موضوع هسته‌ای را به نام خود سند بزنند. مشکل آنها بیش از آنکه با مذاکره با آمریکا باشد با دولت روحانی بود».

جلالی‌زاده در پایان گفت: «من بین مذاکرات اصولگرایان با غربی‌ها و مذاکرات دولت روحانی با آنها فرقی نمی‌بینم. اینها هم همان مسیر را می‌روند. مشکل آنها این بود که سهمی از پیروزی مذاکرات نداشتند اما حالا شرایط برایشان فرق کرده و می‌خواهند فاتح این ماجرا باشند. البته بد هم نیست زیرا برای همه مردم حل مناقشات ایران با جامعه بین‌المللی مهم است و اگر اصولگرایان می‌توانند این کار را انجام دهند، بسم‌الله؛ به همین دلیل من شرایط را مثبت می‌دانم و تصور می‌کنم بالاخره حصار تحریم‌ها می‌شکند».

217

پست بعدی

اطفا حریق ۹ دستگاه خودرو در پاسدار گمنام / ۴۰ نفر نجات یافتند

چ ژانویه 26 , 2022
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از اطفا حریق ۹ دستگاه خودرو در خیابان پاسدار گمنام خبر داد و گفت: حدود ۴۰ نفر از ساختمان خارج شده و نجات یافتند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000