وعده تولید ماهانه ۴۰ میلیون واکسن داخلی کرونا/ یک سنت هم به آسترازنکا ندادیم

وعده تولید ماهانه ۴۰ میلیون واکسن داخلی کرونا/ یک سنت هم به آسترازنکا ندادیم

ایرنا نوشت: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اکنون ۳۰ میلیون دز واکسن کرونای تولید داخل داریم که بزودی ماهانه ۴۰ میلیون دز واکسن تولید خواهد شد که می‌تواند نیاز داخلی را تامین کند.

بهرام دارایی افزود: در دو سال اخیر، پاندمی کرونا تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: دو واکسن تولید داخل مجوز مصرف برای کودکان را گرفته اند و امیدواریم قبل از پیک اومیکرون، روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا را سرعت ببخشیم و سال را به خوبی به پایان برسانیم.

دارایی با اشاره به بازار واکسن های تولید داخل اظهار داشت: از روزی که آمده ام، یک سنت هم بابت واکسن آسترازنکا نداده ایم و آنچه می‌آید، واکسن‌های اهدایی و از محل سبد کووکس است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کسی فکر نمی‌کرد داروهای بایوتک به این سرعت پیشرفت کند، اکنون محصولات بایوتک، سهم زیادی از تشخیص و درمان بیماری‌ها را به خود اختصاص می دهند و رشد ۱۲.۵ درصدی تولید این داروها نشان از توسعه حوزه بیوتکنولوژی است.

رئیس سازمان غذا و دارو به صادرات دارویی اشاره کرد و افزود: صادرات دارویی علاوه بر اینکه آورده‌های غیر نفتی را کاهش می‌دهد، اهمیت کیفیت محصولات تولید داخل را نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از سنگ اندازی در مسیر صادرات دارو در گذشته گفت: نفس صنعت داروسازی را گرفته ایم و باعث شدیم حجم صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری، به ۴۰ میلیون دلار برسد، در حالیکه اگر اجازه می‌دادیم، امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارو داشته باشیم.

دارایی با گلایه از آسیب‌های ارز دولتی تصریح کرد: کار سازمان غذا و دارو، شده ارزپاشی و این شان سازمان نیست، ۹۰ درصد مشکلات ما، مباحث ارزی بوده و عبور از این مرحله یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیازمند شجاعت و مدیریت قوی است.

دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، به مدت سه روز در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید:

موارد ابتلا و مرگ ناشی از سویه اومیکرون در کشور افزایش پیدا کرد

۴۷۲۳۳

پست بعدی

وزیر کشور خبر داد: احتمال بازگشت محدودیت‌ها

س ژانویه 25 , 2022
ایسنا نوشت: وزیر کشور تاکید کرد: اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی رعایت نکنند و اُمیکرون شدت پیدا کنند بی تردید محدودیتها باز می گردد. احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز سه شنبه موضوعات متعددی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نخست، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000