چهار وزیر هدف گذاری شده بهارستان برای استیضاح

چهار وزیر هدف گذاری شده بهارستان برای استیضاح

کعب عمیر گفت : وضعیت در وزارت صمت، اقتصاد و بهداشت و کار ، اصلا خوب نیست. درباره استیضاح وزیر اقتصاد هم صحبت‌هایی میان نمایندگان هست اما تا به امروز بحث اسیضاح ایشان کلید نخورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، خبرهای مختلفی درباره استیضاح وزرای دولت سیزدهم از سمت بهارستانی‌ها شنیده می‌شود. از خاندوزی وزیر اقتصاد گرفته تا وزیر بهداشت و وزیر کار و در آخرین اخبار، استیضاح وزیر صمت در دست پیگیری نمایندگان مجلس است. شاید از خوش اقبالی ابراهیم رئیسی باشد که در این روزها مجلس درگیر تصویب بودجه است و از طرفی به پایان سال زمانی نمانده است و اگر مجلسی‌ها بخواهند تمامی این استیضاح‌ها را کلید بزنند، هیچ بعید نیست با مخالفت طرفداران وزرا در مجلس با همین بهانه‌ها روبه‌رو شوند. اما در آخرین صحبت‌ها با نمایندگان مجلس همین شرایط نیز به کمک دولت سیزدهم نخواهد آمد و تا پیش از پایان سال استیضاح وزرای اقتصادی دولت سیزدهم کلید خواهد خورد.

چند وزیر رئیسی استیضاح می‌شوند؟

محمد کعب عمیر عضو کمیسیون اجتماعی و رییس کمیته صندوق‌های بازنشستگی مجلس که استیضاح وزیر کار را پیگیری می‌کند درباره تعداد امضاهای جمع شده به خبرآنلاین می‌گوید: «در حال جمع‌آوری امضا هستیم و تا کنون ۳۲ امضا جمع‌آوری شده است. استیضاح با توجه به امضاهای جمع‌آوری شده قابل وصول است اما دست نگه داشتیم تا تعداد امضاها به ۷۰ یا ۷۵ برسد و بعد آن را تقدیم هیات رئیسه کنیم.»

کعب عمیر در پاسخ به این که مجلس بودجه را در دست بررسی دارد و به پایان سال نزدیک می‌شویم چنین وضعیتی چقدر می تواند بر پیگیری استیضاح تاثیر گذار باشد، می‌گوید: «این موارد مانعی برای استیضاح وزیر کار نیست و برای بهمن ماه این مسئله را در دستور کار قرار خواهیم داد.»

او درباره ادعای حمایت مجلس از وزیر کار توضیح می‌دهد: «جو مجلس برای حمایت از وزیر مناسب نیست. مسائل کلان کشور مطرح است. وزارتخانه‌ای که سه حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را زیر مجموعه خود دارد، تصمیمات اساسی را می‌گیرد و اگر نگوییم مهم‌ترین اما از اساسی‌ترین و مهم‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور است حالا در دست کسی افتاده که واقعا بی‌تجربه است. جوانی که نمی‌تواند آن را مدیریت کند و تصمیم‌گیرنده نیستند. خیلی از نماینده‌ها به همین نتیجه رسیده‌اند.»

او درباره دیگر دلایل استیضاح توضیح می‌دهد: «بحث دیگر، انتصاباتی است که غیر تخصصی و غیرکارشناسی انجام شده است و افرادی بر سر کار هستند که از بدنه این وزارتخانه نیستند. فردی که حتی یک روز در این وزراتخانه کار نکرده حالا معاون وزیر شده است.»

بیشتر بخوانید:

او ادامه می‌دهد: «از طرفی بسیاری از نمایندگان بعد از توهینی که شخص وزیر به آقای لارگانی داشت خیلی از این موضوع ناراحت هستند. دولت و مجلس انقلابی است و این خوب نیست که به یک نماینده مجلس توهین شود. هر نماینده می‌تواند از روش‌های سوال و استیضاح و تذکر استفاده کند و نباید به این خاطر توهین بشنود. این مورد برای دولت بازتاب خوبی ندارد.»

او درباره همراهی هیات رئیسه با استیضاح وزیر کار بیان می‌کند: «استیضاح قانونی است و هیات رئیسه مجلس باید همراهی کند. زمانی که تعداد امضاهای استیضاح به حد نصاب برسد هیات رئیسه مجلس باید آن را وصول کند و نمی‌تواند از آن تخطئی کند و آن را نپذیرد. نماینده مجلس نیز حق دارد که استیضاح را پیگیری و هیات رئیسه آن اعلام وصول کند و به صحن بیاورد.»

این نماینده مجلس درباره استیضاح وزیر صمت که در دست پیگیری نمایندگان مجلس است، توضیح می‌دهد: «دوستان و همکاران ما در مجلس از عملکرد وزارت صمت از زمانی که دولت شکل گرفته راضی نیستند. گرانی‌های سرسام آوری در کالاهای اساسی اتفاق افتاده و قیمت خودرو هر روز بالاتر می‌رود. خود من از وزیر صمت در کمیسیون سوال داشتم که تا به امروز در کمیسیون حضور پیدا نکرده و قرار است در هفته آینده در کمیسیون صنایع و معادن حضور پیدا کند.»

کعب عمیر می‌گوید: «وضعیت در وزارت صمت، اقتصاد و بهداشت و کار و تعاون ، اصلا خوب نیست. درباره استیضاح وزیر اقتصاد هم صحبت‌هایی میان نمایندگان هست اما تا به امروز بحث اسیضاح ایشان کلید نخورده است.»

چهار وزیر هدف گذاری شده بهارستان برای استیضاح

یوسفی دبیر هیات رئیسه مجلس : هیچ استیضاحی اعلام وصول نشده است

کمال حسین‌پور نماینده ای است که استیضاح وزیر بهداشت را کلید زده است. او در آخرین صحبت‌های خود گفته بود که استیضاح وزیر بهداشت به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است. اما مجتبی یوسفی دبیر هیات رئیسه مجلس درباره این موضوع ابزار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: «استیضاح اعلام وصول نشده و یک فرآیند دارد. بهتر است با آقای سید نظام‌الدین موسوی صحبت کنید او اشراف بیشتری بر این مسئله دارد. من جزئیات را نمی‌دانم چون هر کدام از اعضای هیات رئیسه یک وظیفه دارند. در تقسیم وظایف هیات رئیسه، بنده به عنوان دبیر موضوعات مربوط به استیضاح به من ربطی ندارد.»

او درباره این که استیضاح احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در مجلس کلید خورده است، می‌گوید: «من هر حرفی بزنم حرف دقیق نیست. در این حد می‌دانم که در هیات رئیسه مجلس هیچ استیضاحی اعلام وصول نشده است و ممکن است هر همکاری در حال جمع آوری امضا باشد اما در هیات رئیسه این موضوع مطرح نیست.»

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه نیز از طرح استیضاح‌ها ابراز بی‌خبری می‌کند و می‌گوید: «مسئله استیضاح را از دبیران هیات رئیسه پیگیری کنید من در این زمینه وظیفه‌ای ندارم.»

21215

پست بعدی

دردسرهای حضور در «خندوانه» برای آقای بازیگر!

س ژانویه 18 , 2022
ایسنا نوشت: محمد معتضدی گفت: جامعه سینمایی و تئاتری به شکل عجیبی برچسب خندوانه‌ای بودن روی امثال بنده که در مسابقه خنداننده‌شو شرکت کرده بودند، می‌چسبانند و این نه تنها زشت بلکه خجالت‌آور است. این بازیگر و کمدین با اشاره به برگزاری فصل جدید مسابقه خنداننده‌شو برنامه خندوانه در رابطه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000