موضع معاون پارلمانی رئیسی درباره استیضاح وزرا و بودجه

موضع معاون پارلمانی رئیسی درباره استیضاح وزرا و بودجه

فارس نوشت:سید محمد حسینی گفت: بر خلاف برخی مباحث که مطرح می شود مجلس و دولت برای حل مشکلات کشور و مردم با هم تعامل دارند

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعامل خوب مجلس و دولت گفت: از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم تا کنون، همواره تعامل بسیار خوبی میان مجلس و دولت وجود داشته و رای بی سابقه و بالای نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی هم نشان‌گر این موضوع است.

کاهش آمار کرونا نتیجه تلاش بی‌وقفه دولت و کادر درمان بود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اتفاقی که در بحث کاهش آمار کرونا رخ داده نتیجه تلاش بی‌وقفه دولت به خصوص وزیر بهداشت و کادر درمان بود و باید همه کسانی که در این عرصه تلاش کردند، تقدیر شود.

حسینی در ادامه با اشاره به سوالات برخی نمایندگان از وزرا، تاکید کرد: در هشت سال گذشته در کشور شاهد کم‌کاری‌هایی بودیم که این مسئله موجب شد مشکلات و مطالبات مردم روی هم انباشته شود، برای همین الان مردم مطالبات خود را به نمایندگان منتقل می‌کنند و گاهی اوقات هم ممکن است سوالی یا ابهامی برای نماینده‌ای ایجاد شود که مسئولان توضیح خواهند داد مانند سوالی که آقای پزشکیان از دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت داشت و با توضیحاتی که وزیر بهداشت داد سوال به رای گذاشته شد و سوال کننده قانع شد.

وی افزود: پیش از این هم از وزیرکار سوال شد و با توضیحاتی که آقای عبدالملکی دادند نمایندگان قانع شدند و این بیانگر این است که یک تعامل خوب بین دولت و مجلس وجود دارد و بر خلاف برخی مباحث که مطرح می شود مجلس و دولت برای حل مشکلات کشور و مردم با هم تعامل دارند.

حسینی تاکید کرد: بحث سوال از وزرا چیز جدیدی نیست و همواره نمایندگان سوالات و ابهامات خود را از وزرا پرسیده‌اند، اما در روزهای گذشته برخی بحث استیضاح را مطرح کردند، البته نماینده‌ای هم که این موضوع را اعلام کرده بود، بعدا بحث استیضاح را تکذیب کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مراحلی که باید طی شود تا یک وزیر استیضاح شود،گفت: اول تذکر است ، بعد سوال و اگر نمایندگان قانع نشدند آن وقت نوبت استیضاح می رسد و اینگونه نیست که تا سوالی مطرح شد بگوییم بحث استیضاح مطرح است.

وی گفت: در این مدت کوتاه وزیر بهداشت در کنار دولت و رئیس جمهور عملکرد بسیار خوبی داشتند تا توانستیم از کرونا عبور کنیم اتفاقی که در بحث کرونا رخ داد نتیجه تلاش بی وقفه دولت به خصوص وزیر بهداشت و کادر درمان بود و باید از این همه تلاش تقدیر شود.

وی در ادامه با اشاره به تصویب کلیات بودجه در مجلس هم گفت: در بحث بودجه هم دیدیم که کلیات بودجه با رای بالای نمایندگان تصویب شد. این اولین سند مهم مالی دولت است و دولت در آن به بحث عدالت، انضباط مالی، صرفه جویی‌، پروژه‌های عمرانی توجه کرده است و در مجموع کارهایی که انجام خواهد شد انشاالله نویدبخش یک آینده خوب و روشن را دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه برخی نباید کاری کنند که مردم ناامید شوند، اظهار داشت: امروز یک نشاط و امید در میان مردم ایجاد شده است، مردم دولت‌مردان را کنار خود می‌بینند و این باعث دلگرمی است.

وی گفت: شما دیدید که در بحث سیل اخیر دولتمردان در کنار سیل زدگان بودند و به سرعت پیگیر مسائل شدند و با دستور رئیس جمهور معاون اول ایشان به مناطق سیل زده سفر کرد تا از نزدیک پیگیر مسائل شود اینها را با گذشته و رکود و رخوتی که آن زمان در کشور حاکم بود مقایسه کنید خواهید دید چقدر تغییر ایجاد شده است.

نماینده مجلس:استیضاح عبدالملکی به صحن بیاید، رأی می‌آورد/ انتصابات وزیر کار قابل دفاع نیست

استیضاح وزیر صمت را اعلام وصول نمی کنند/ مقاومت هیات رئیسه ، لابی سنگین اطرافیان فاطمی‌امین

حسینی گفت: انشاالله با تلاشی که دولت دارد شاهد آینده روشنی خواهیم بود و با تلاش مسئولان مشکلات به تدریج رفع خواهد شد.

وی در پایان به سفرهای استانی رئیس جمهور هم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور تا کنون به استانهای مختلف کشور سفر کرده و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم این استانها را لمس کرده و تصمیمات خوبی هم برای حل مشکلات گرفته شده است.

حسینی اظهار داشت: این سفرها می‌توانند کمک کنند تا مسئولان ارشد مشکلات و مسائل مردم را از نزدیک درک کنند، از طرفی حل مسائل مردم برای دولت همیشه بار مالی ندارد و در برخی موارد می بینیم که با یک تصمیم درست و یا دستور رئیس جمهور مسائل و مشکلات مردم حل می شود.

21217

پست بعدی

رئیس کارگروه اجتماعات قانونی مجلس : آمار تجمعات در یک سال گذشته قابل توجه است / بیش از ۹۳ درصد این تجمعات، تجمعات صنفی و کارگری بوده است

س ژانویه 18 , 2022
ایلنا نوشت:رئیس کارگروه اجتماعات قانونی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها آخرین وضعیت رسیدگی به طرح «ساماندهی تجمعات» و بخشی از جزئیات آن را تشریح کرد. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس و مسئول کارگروه اجتماعات قانونی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ، در رابطه با آخرین وضعیت طرح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000