عکس | شاعر نشسته‌ای که ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به جیب زد!

عکس | شاعر نشسته‌ای که ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به جیب زد!

«شاعر نشسته» پرویز تناولی به قیمت ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ‏تومان در پانزدهمین حراج تهران به فروش رفت تا رکورد ۱۴ دوره پیشین این حراج را بشکند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پانزدهمین حراج تهران عصر روز گذشته، جمعه ۲۴ دی‌ماه با توجه به خطرات ناشی از همه‌گیری کرونا و برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، با حضور جمع محدودی از مجموعه‌داران و خریداران برگزار شد.

اجرای این مراسم را حسین پاکدل بر عهده داشت و تمامی آثار شامل ۵۹ نقاشی، ۸ مجسمه و ۱۳ نقاشی‌خط به فروش رسیدند. در این میان ۲ اثر «شاعر نشسته» پرویز تناولی به قیمت ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ‏تومان و اثر منیر فرمانفرماییان با عنوان «شیراز» به قیمت ۱۳ میلیارد تومان رکورد گرانترین آثار به فروش رسیده در ادوار گذشته حراج تهران را ارتقاء دادند.

«شاعر نشسته» در سال ۱۳۸۸ به صورت تک‌نسخه در ابعاد ۵۸×۵۳×۱۴۲ سانتیمتر با متریال برنز خلق شده است.

در توضیح این اثر حجمی نوشته شده است: «در اثر پیش‌رو، رفتار هنرمند با مفهوم شعر و شاعر، نوعی بازی زبانی و تجسمی است. بالای اثر فرمی‌ منحنی دارد که یادآور سر انسان است و در پایین، تن شاعر همچون یک سریر سنگین و استوار ساخته شده است. ترکیب‌بندی نیمه‌انتزاعی از گزاره‌ای آشنا و یادمانی که همچون خاطره‌ای از یک پیکره نمادین در ذهن مخاطب به شکلی موهوم، بدن انسان را خاطر نشان می‌کند. تناولی در این‌جا آگاهانه و عینی، تن به کشف و شهود در مفاهیم ملی و سنتی گذشته تاریخی و استفاده از انگاره‌های کهن می‌دهد، اما نوع بیانش رمزآمیز، درونگرا و در عین حال متکثر و مبتنی بر مفاهیم هنر مدرن است.»

عکس | شاعر نشسته‌ای که ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به جیب زد!

۵۸۲۵۹

پست بعدی

واکنش بازیگر «پایتخت» به حاشیه‌های سارا و نیکا در فضای مجازی

ش ژانویه 15 , 2022
هومن حاجی‌عبداللهی در مورد حاشیه‌های سارا و نیکا فرقانی‌اصل، بازیگران «پایتخت» در فضای مجازی صحبت کرده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هومن حاجی‌عبداللهی، بازیگر نقش رحمت در سریال «پایتخت» در گفت‌وگویی تصویری با یکی از تلویزیون‌های اینترنتی در مورد اتفاقی که برای سارا و نیکا فرقانی‌اصل، بازیگران نوجوان این سریال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000