دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برنامه و جایگزین مشخصی  ندارد

  دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برنامه  و جایگزین مشخصی  ندارد

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقتصاد مضر است اما حذف ناگهانی آن را قبول نداریم ، باید راه‌های جایگزین داده شود تا به اقشار مختلف مردم فشار و صدمه وارد نشود

مجلس ، امروز میزبان ابراهیم رئیسی بود تا او از کلیات لایحه بودجه دفاع کند. بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مهم‌ترین و بحث برانگیزترین بخش های بودجه سال آینده است که موافقان و مخالفانی جدی دارد و به دلیل پیامدهای گسترده آ بر اقتصاد کشور و و ضعیت معاش مردم ، بسیاری پیگیر تصمیم بهارستان درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند .

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از جمله نمایندکان منقد این پیشنهاد دولت است و تاکید دارد که دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برنامه مشخصی ندارد و تا زمانی که راهکار جایگزین کارشناسی ارائه ندهد ، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به مصلحت نیست. او به خبرآنلاین می‌گوید که همسویی دولت و مجلس سبب نخواهد شد تا بودجه‌ای معیوب تصویب شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: «همسویی دولت و مجلس را کسی انکار نمی‌کند ما با دولت همراه هستیم و کمک می‌کنیم اما مجلس وظیفه حرفه‌ای دارد که طبق قانون اساسی به آن عمل می‌کند.»

غلامرضا مرحبا توضیح می‌دهد: «بودجه با معاش و معیشت مردم در ارتباط است و این طور نیست که به دلیل همسویی دولت به آن رای بدهیم. با دولت همسو هستیم اما به وظیفه ذاتی، اخلاقی و قانونی خودعمل خواهیم کرد. اگر بودجه ایراد داشته باشد باید توسط دولت اصلاح شود.»

او ادامه می‌دهد: «کسی به دنبال این نیست که یک بودجه معیوب و پر از ایراد را تصویب کند. البته به این معنا نیست که بودجه فعلی این شرایط را دارد اما همسویی با دولت به این معنا نیست که هر چه عیب و ایرادی داشته باشد آن را تصویب می‌کنیم و دولت نیز چنین انتظاری ندارد و معتقد هستند که باید فرآیند قانونی انجام شود و اگر نیاز به اصلاح بودجه بود عیب و ایراد آن برطرف شود.»

  دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برنامه  و جایگزین مشخصی  ندارد/ معنای همسویی سیاسی مجلس و دولت تصویب عیب و ایرادت بودجه نیست

او در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تصویب آن توسط مجلس می‌گوید: «دولت حذف ارز را در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده است اما این کار یک ایراد دارد که راه جایگزین را پیش‌بینی نکرده است و این نکته ، بسیار مهمی است.»

مرحبا توضیح می‌دهد: «ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقتصاد مضر است اما این که ما یک دفعه این ارز را حذف کنیم را قبول نداریم و باید راه‌های جایگزین داده شود تا به اقشار مختلف مردم فشار و صدمه وارد نشود و اقلامی که با استفاده از این نوع ارز تهیه می‌شدند صدمه وارد نشود.»

او تاکید می‌کند: «بنابراین مجلس به دنبال این است که راهکار جایگزین معرفی کند. ما صبر می‌کنیم تا راه جایگزین پیدا شود و بعد این ارز را حذف کنیم. البته از طرف مجلس صحبت نمی‌کنم و نظر شخصی من است ولی فکر می‌کنم تعداد زیادی از همکاران با من هم عقیده و هم فکر هستند.»

بیشتر بخوانید:

قالیباف انتقاد بودجه ای رئیسی از مجلس را با انتقاد از دولت پاسخ داد

نمایندگان مجوز «چند جراحی بزرگ» تورم زا را به دولت می دهند؟ / آینه عبرت قزاقستان پیش روی بهارستان

مجلسی ها ، لایحه بودجه آشفته و پر ریسک دولت را می پذیرند؟

هشدار نماینده مجلس درباره سرایت گرانی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی به سایر کالاها

۲۱۲۱۵

پست بعدی

اخطار به فیلم «حکم تجدیدنظر» برای اکرانِ بدون مجوز

ی ژانویه 9 , 2022
شورای صنفی نمایش، به سازندگان و پخش کنندگانِ فیلمِ «حکم تجدیدنظر»، که بدون مجوز، اکرانِ آنلاینِ شده است، اخطار داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شورای صنفی نمایش، با اخطار به اکران آنلاین و بدون مجوز «حکم تجدیدنظر»، زمان تاریخ اکران چند فیلم جدید را اعلام کرد. در جلسه امروزِ (یکشنبه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000