قالیباف انتقاد بودجه ای رئیسی از مجلس را با انتقاد از دولت پاسخ داد

قالیباف انتقاد  بودجه ای رئیسی از مجلس را با انتقاد از دولت پاسخ داد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت : رئیس مجلس گفت : دولت تازه کار را شروع کرده بود و بخش قابل توجهی از ارز ترجیحی استفاده شده بود. دولت لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه کرد و انتظار داشت ما ظرف ۴۸ ساعت درباره آن تصمیم گیری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به انتقاد رئیس جمهور نسبت به حذف رای مجلس به لایحه دو فوریتی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انتقاد کرد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس بعد از اتمام دفاعیات رئیس جمهور از لایحه بودجه گفت: ارز ترجیحی در ارتباط با معیشت مردم است. در بودجه ۱۴۰۰، ۸ میلیارد دلار برای این ارز در نظر گرفته شده و به دولت اختیار داده بود که سیاست‌های جبرانی خودش را برای اینکه این کمک معیشتی را مستقیم به مردم ارائه کند.

رئیس جمهور در سخنان امروز خود در مجلس گفته که لایحه دو فوریتی درباره ارز در دولت تصویب شد تا چند ماه دیگر حذف شود و برای اقشار آسیب پذیر هم ادامه پیدا کند ولی مجلس به فوریت آن رای نداد. مجلس نه برای ادامه دادن و نه حذف ارز اعلام نظر نکردند.

به گفته رئیس مجلس، دولت تازه کار را شروع کرده بود و بخش قابل توجهی از ارز ترجیحی استفاده شده بود. دولت لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه کرد و انتظار داشت ما ظرف ۴۸ ساعت درباره آن تصمیم گیری کنیم.

«مجلس نمی‌توانست تصمیم فی البداعه و عمجولانه برای این امر مهم بگیرد» این نکته مورد تاکید رئیس قوه مقننه بود.

قالیباف ضمن بیان اینکه مجلس به فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی رای نداد اعتقاد دارد که بهتر بود تا دولت اصلاحیه بودجه برای حل این مسئله می‌داد که اصلاحیه بودجه هم از سوی دولت به مجلس نیامد.

بیشتر بخوانید :

نمایندگان مجوز «چند جراحی بزرگ» تورم زا را به دولت می دهند؟ / آینه عبرت قزاقستان پیش روی بهارستان

روز دشوار رئیسی در صحن / حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ، کانون جدل بهارستان و پاستور مجلسی ها ، لایحه بودجه آشفته و پر ریسک دولت را می پذیرند؟

رئیسی : رهبری در این موضوع مرا به «اخذ نظر مجلس» ارجاع دادند

انتقاد نماینده مجلس:دولت هیچ مدلی برای جایگزینی حذف ارز ترجیحی ارائه نکرده / افزایش درآمد مالیاتی در شرایط رکود دست در جیب مردم کردن است

2121

پست بعدی

واکنش احساسی سام درخشانی به درگذشت حمید لبخنده/ خیلی جسور بودی که به من تازه‌کار اعتماد کردی

ی ژانویه 9 , 2022
سام درخشانی، با یادآوری بازی‌اش در سریال «با من بمان» خطاب به حمید لبخنده نوشت: «شما خیلی جسور بودی که نقش یک شیزوفرم، سرطانِ بیماری‌های روانی را به من، یک جوان کم‌تجربه و تازه‌کار سپردی.» به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سام درخشانی با انتشار عکسی از خود در سریال «با من […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000