قوامی: وقتی ولایتی هم مردم را به فقر دعوت می‌کند، انتظاری از یک روحانی ساده نیست

قوامی: وقتی ولایتی هم مردم را به فقر دعوت می‌کند، انتظاری از یک روحانی ساده نیست

خبرسراسری نوشت:ناصرقوامی گفت: خداوند به پیامبر می گوید، چه کسی این زینت‌ها و طیبات دنیا را برای شما حرام کرده است؟ این‌ها برای بندگان خداست.

برخی صحبت ها با لباس و پوشش دین در این روز ها با توجیه عملکرد های سیاسی جامعه را عصبی تر و این جنس حرف ها را کم اثر تر می‌کند. سوال اساسی جامعه در نقش مسئولیت با وجود شرایط ایده‌آل آنهاست. این طیف افراد معتقدند شهروندان باید با نازل‌ترین سطح کیفیت زندگی کنند و با یک وعده غذا و لنگ روزگار بگذرانند تا مقابل آمریکا و دشمن بیاستیم. سوال اینجاست که اگر مردم خواهان پذیرش این سبک زندگی بودند دیگر چه نیازی به حقوق دادن به مسئولین بود؟از سوی دیگر مردم زمانی این حرف ها را باور می کنند که گوینده خود به آن عمل کند؛ نه اینکه در جامعه ای زندگی کنیم که باستلی هلیز گران تر از نیویورک است. آیا شهامت آن را دارید که به شهروندان شمال شهر تهران که بنظر می رسد آشنا هم باشند، چنین ادعایی را مطرح کنید؟

وقتی ولایتی هم مردم را به فقر دعوت می‌کند، انتظاری از یک روحانی ساده نیست

ناصرقوامی،‌فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ترویج فرهنگ فقر توسط برخی مسئولین و رسانه های دولتی گفت: «وقتی که آقای ولایتی می آید مردم را دعوت به فقر می‌کند و می‌گوید مردم باید از یمنی‌ها یاد بگیرند که لنگ می‌بندند و نان خشک می‌خورند و می‌جنگند آن هم با خود می‌جنگند باید الگو شود؛ دیگر آن روحانی که مشخص نیست چقدر تحصیل کرده و چقدر اسلام را می‌شناسد و چقدر قرآن خوانده است که تکلیفش مشخص است».

او ادامه داد: «خداوند به پیامبر می گوید، چه کسی این زینت‌ها و طیبات دنیا را برای شما حرام کرده است؟ این‌ها برای بندگان خداست. به هر صورت وقتی آقای ولایتی آن حرف را می‌زند از آن طلبه که معلوم نیست چقدر سواد دارد انتظار بعید به‌نظر نمی‌رسد».

او در ادامه نسبت به بروز جرم تشویش اذهان عمومی در محتوا این صحبت‌ها افزود: «تعریفی که نیروهای امنیتی و قضایی از تشویش اذهان عمومی دارند این صحبت ها نیست در حالیکه این صحبت ها تشویش اذهان عمومی و بیان حرف های غیر واقعی و بد معرفی کردن اسلام است. یکی از علما نیز چندی قبل گفتند حمایت نکردن از اسلام بهتر از بدحمایت کردن از اسلام است. متاسفانه این ها چنین رفتارهایی دارند و تعریفی هم که از نشر اکاذیت در جامعه وجود دارد نسبت به این حرف ها و این افراد نیست».

قوامی در پایان از ماهیت سیاسی ترویج فقر گفت: «‌این‌ها می‌خواهند به اهدافشان برسند و ناچار اند مردم را قانع کنند که فقیربودن و غذا و نان مهم نیست و حتی چند وقت پیش یک نفر در تلویزیون گفته بود گوشت برای انسان خوب نیست شاید یک بخشی از جامعه نیز به این ها اعتقاد داشته باشند اما مسئله اهداف آن هاست. اسلام دین رفاه، آسایش، زندگی، معنویت است و معنویت بدون رفاه نیست».

بیشتر بخوانید:

انتقاد تند قوامی از مرعشی و کرباسچی: دل مبارزره ندارید

چرا ولایتی از دوستان اصولگرایش ناراحت شد؟

حمله به مجری سیما/ کسی که به ولایتی حمله می‌کند همان کسی است که تتلو را روی کشتی ارتش برد

21217

پست بعدی

تزریق واکسن کووید-۱۹ در دوران بارداری عوارض دارد؟

چ ژانویه 5 , 2022
ایسنا نوشت: مطالعه انجام شده در آمریکا نشان می دهد: تزریق واکسن کووید-۱۹ در دوران بارداری با عوارض زایمان مرتبط نیست. مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) نشان داد: واکسیناسیون کووید-۱۹ در دوران بارداری با زایمان زودرس یا تولد نوزاد با وزن پایین مرتبط نیست. میزان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000