هشدار نماینده مجلس درباره فشار گرانی افسارگسیخته

هشدار نماینده مجلس درباره فشار گرانی افسارگسیخته

فارس نوشت:یک نماینده مجلس گفت: اولویت اول دولت باید جهت گیری بودجه باشد و برای مهار علمی و عملی تورم و گرانی افسارگسیخته برنامه داشته باشد.

محمد علیپور در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 14 دی ماه در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه(س) و یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: بزرگداشت یاد و خاطره دومین سالگرد شهادت سردار دلها در ایران و سایر کشورها نشان داد که تفکر یزیدی سردمداران جنایتکار آمریکا به ویژه ترامپ نادان شکست خورده و یاد شهید سلیمانی همواره در دل مسلمانان جای دارد و امروز حاج قاسم بیشتر از دوران حیات خود محبوبیت دارد.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس یازدهم با اشاره به بررسی لایحه بودجه 1401، تصریح کرد: برابر وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور، اقتصاد و معیشت باید اولویت اول جهت گیری بودجه باشد و دولت برای مهار علمی و عملی تورم و گرانی افسارگسیخته باید برنامه داشته باشد.

وی درباره لایحه اصلاح پرداخت ارز ترجیحی گفت: دولت با این لایحه بنا دارد به مردم یارانه نقدی بپردازد اما اصلاح ارز ترجیحی نباید به افزایش غیرقابل تحمل قیمت‌ها بیانجامد و دولت باید با اتخاذ برنامه‌های جایگزین و جبرانی اثرات منفی آن را کاهش داده و به دغدغه‌های اصلی مردم یعنی تورم و گرانی توجه جدی داشته باشد.

علیپور افزود: در دولت‌های دهم و یازدهم فقط یک پروژه ملی در 4 شهر حوزه انتخابیه یعنی سد کریم آباد اجرا شده و آن هم با 95 درصد پیشرفت فیزیکی هنوز به نتیجه نرسیده است.

سخنگوی فراکسیون مجمع نمایندگان شمال غرب کشور یادآور شد: همچنین 8400 هکتار از اراضی پلدشت به بهره برداری نزدیک شد و بسیاری از روستاها چشم انتظار تکمیل این پروژه هستند لذا از وزرای نیرو و جهاد کشاورزی می‌خواهم اقدام جدی برای تکمیل این پروژه به عمل بیاورند.

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست جاده نیمه کاره جاده پلدشت – مرگنلر را هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کند و گفت: ضمن اینکه وزیر بهداشت و درمان نیز باید وعده خود عمل کند و دستگاه ام.آر.آی بیمارستان ماکو هرچه سریع‌تر در بیمارستان فجر شهر ماکو مستقر شود.

علیپور خطاب به رئیس جمهور، خواستار ایجاد دو بازارچه مرزی در شهرستان چالدران شد و افزود: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان شوط احداث سد در این شهر بوده که از وزیر نیرو می‌خواهم این مطالبات به حق مردم شهرستان شوط را مورد توجه قرار دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از سفر استاندار به شهرستان محروم و مرزی چالدران تشکر و تصریح کرد: به جهت خشکسالی و کاهش بارش‌ها اکثر روستاها شهرستان شوط و پلدشت با کم آبی شدید مواجه شده و تابستان سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. در 24 ساعت شبانه روز در این روستاها اغلب 2 ساعت آب وصل بود که از وزیر نیرو می‌خواهم تدبیر جدی برای سال آینده داشته باشد.

وی خطاب به رئیس جمهور اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی از شمال تا جنوب استان منتظر قدوم شما هستند و می‌خواهند که به این استان سفر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

انتقاد نماینده مجلس از حذف «زیرکانه» ارز 4200 تومانی در لایحه بودجه / معنای فارسی اش می‌شود گران کردن غذای مردم

اعلام فهرست کالاهای اساسی مشمول مالیات جدید /موج گرانی کالاهای اساسی در راه است؟

مردم دلال بنزین می‌شوند؟/ اجناس را گران می‌کنیم که یارانه دهیم

21217

پست بعدی

ببینید | افشای سندی محکم از تلاش پشت پرده ترامپ برای مذاکره محرمانه با ایران

س ژانویه 4 , 2022
ویدئویی از افشای سندی محکم از تلاش پشت پرده ترامپ برای مذاکره محرمانه با ایران را ببینید. منبع: خبرآنلاین دریافت 31 MB 265 262

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000