رونمایی مشاور رئیسی از رویکرد دولت در حوزه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

رونمایی مشاور رئیسی از رویکرد دولت در حوزه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

ایسنا نوشت:مشاور رئیس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی یا بیان اینکه «حرف رئیس جمهوری این است که از شایستگان اقوام و مذاهب یعنی اهل سنت استفاده شود» تاکید کرد: دولت دنبال این است که بتواند از شایستگان استفاده کند تا همه سهیم، دخیل و شریک باشند و اینگونه نباشد که در ایام انتخابات این‌ها را جمع کنیم و بعد از انتخابات دیگر کاری با آنها نداشته باشیم.

ماموستا عبدالسلام کریمی در شریح رویکرد دولت سیزدهم در حوزه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی پرداخت و با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم، رویکرد نظام، مقام معظم رهبری و امام راحل است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره اقوام فرموده‌اند که این‌ها فرصت هستند؛ یعنی اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی پازل‌های رنگارنگی هستند که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، ایرانی قوی و قدرتمند را می‌سازند.

ماموستا کریمی: همه اقوام و مذاهب باید در مدیریت کشور سهیم باشند

وی افزود: همانطور که قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»، همه یکسان هستیم و کرد و ترک و بلوچ و فارس و شیعه و سنی و زن و مرد نداریم، بلکه همه ایرانی‌ای هستیم که به اقتدار و توسعه کشورمان معتقدیم‌. ان‌شاءالله همه دست در دست یکدیگر بتوانیم همکاری کنیم و ایرانی سربلند بسازیم.

مشاور رئیس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین در پاسخ به این پرسش که دولت سیزدهم چه سهمی برای اقوام و اقلیت‌ها در مدیریت کشور قائل است؟ گفت: همان سهمی که قانون اساسی قائل شده است و مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ البته دولت سیزدهم در ابتدای راه است. حرف رئیس جمهوری این است که از شایستگان اقوام و مذاهب یعنی اهل سنت استفاده شود؛ دولت دنبال این است که بتواند از شایستگان استفاده کند تا همه سهیم، دخیل و شریک باشند و اینگونه نباشد که در ایام انتخابات این‌ها را جمع کنیم و بعد از انتخابات دیگر کاری با آنها نداشته باشیم.

ماموستا کریمی در پایان با بیان اینکه «مردم به صحنه آمدند و دست دولت را گرفتند و دولت موفق شده و رای اعتماد کسب کرده و الان نوبت دولت است که دست مردم را بگیرد» اظهار کرد: ما دولت را برآمده از مردم می‌دانیم و جدا از مردم نمی‌دانیم. دولت در ابتدای کار است و نظر رئیس جمهوری نیز این است که بین اقوام و مذاهب و زن و مرد خط کشی نداریم و همه یکی هستند و خوبند و همه حق حیات وحق ایفای نقش در کشور دارند؛ همه باید در راستای قانون اساسی دیده شوند و نباید مورد ظلم و غفلت قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

تاکید مشاور رییس‌ جمهوری بر توجه به حقوق اقلیت‌های دینی/ کاهش جمعیت ادیان توحیدی قابل تأمل است

زاکانی: سال ۸۸ آنان که انقلاب کرده‌ایم بودند ، مقابل انقلاب ایستادند تا نظام دچار فروپاشی درونی شود

217

پست بعدی

مهاجری: دولت رئیسی دست جبهه پایداری است / قالیباف دارد خودش را کنار می‌کشد

س ژانویه 4 , 2022
نامه نیوز نوشت:تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: روشی که آقای قالیباف برای اداره مجلس پیش گرفته، متفاوت از مدتی قبل می بینم. ظواهر امر نشان می دهد که او دارد خودش را کنار می کشد چون نمی‌خواهد هم‌خرج دولت محسوب شود. دولت سیدابراهیم رئیسی با شعار مبارزه با فساد و برقراری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000