فرزند آیت الله مصباح: امام به پدرم گفتند شما جبهه نروید

فرزند آیت الله مصباح: امام به پدرم گفتند شما جبهه نروید

روزنامه جوان از قول فرزند آیت الله مصباح یزدی نوشت:ایشان معتقد بودند امروزه انجام وظایف فردی برای روحانیت کفایت نمی‌کند. اینکه یک روحانی معلوماتی را فراگیرد و بعد کتابی نوشته یا سخنرانی و تدریس کند، کافی نیست. نمی‌توان امروزه این وظیفه سنگین و گسترده‌ای را که بر دوش روحانیت است به این شکل جواب داد.

ایشان معتقد بودند برای حل مشکلات، نیاز به کار تشکیلاتی و گروهی است، لذا دغدغه ایشان پرورش نیروهایی بود که بتوانند در آینده چنین مشکلاتی را حل کنند. تأسیس مؤسساتی مانند در راه حق و امام خمینی (ره) مصداق این قضیه محسوب می‌شوند. ایشان این مدارس را برای تربیت نیرو تأسیس کردند، البته در کنار این اقدامات باید به مسائل روز جامعه و نیازهای فوری هم بپردازیم، ولی اگر درس را برای این کار تعطیل کنیم اشتباه است.

دوراندیشی ایشان همیشه مدنظر بود، ولی گاهی اوقات از آن تعابیر و تفاسیر ناصوابی هم می‌شد، مثلاً می‌گفتند ایشان با انقلاب مخالف است، چون به صحنه نمی‌آید و در فعالیت‌های میدانی شرکت نمی‌کند. ایشان از همان زمانی که با مدرسه حقانی و شهید بهشتی و شهید قدوسی همکاری می‌کردند، دغدغه داشتند که ما باید نیرو تربیت کنیم تا وقتی نظام اسلامی تشکیل شد، آدم مسلمان و محقق داشته باشیم تا بتواند آن نظام اسلامی را طراحی و مدیریت کند.

علامه در یکی از دیدارهایشان با حضرت امام رحمت‌الله‌علیه گفته بودند، اگر شما امر بفرمایید ما درس را تعطیل کنیم و به جبهه برویم، ما این کار را انجام می‌دهیم. امام هم فرمودند نه، وظیفه شما کار دیگری است و هر وقت من به جبهه رفتم، شما هم بروید. وقتی چنین مسائلی پیش می‌آید، باید همه بسیج شوند و آن نیاز را برطرف کنند، ولی نباید نیازهای بلندمدت فراموش شود، چون اگر آن‌ها را فراموش کنیم، اصل نظام و اسلام ضربه می‌خورد.

23302

پست بعدی

لوازم‌خانگی قرار است گران شود؟

س ژانویه 4 , 2022
ایسنا نوشت: دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی از افزایش ۳۹ درصدی قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و از وزارت صمت خواست که به قیمت گذاری دستوری برای کالای نهایی پایان دهد و به جای آن بر تامین و نظارت بر نهاده‌های تولید متمرکز شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000