هشدار نماینده مجلس به رئیس ها: مراقب باشید، «چاپلوس» از جاسوس خطرناک‌تر است

هشدار نماینده مجلس  به رئیس ها: مراقب باشید، «چاپلوس» از جاسوس خطرناک‌تر است

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های دولت در بودجه۱۴۰۱ گفت: باید در سال‌های آینده هم همین مسیر دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی طاهری در نشست علنی امروز -یکشنبه -مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: "حلقوم ها را می‌توان برید اما فریادها را هرگز" امروز سالگرد شهادت سردار سلیمانی قهرمان است که دشمن از عکسش وحشت دارد و شهید سلیمانی امروز برای دشمنان اسلام خطرناک‌تر از سردار سلیمانی دیروز است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تشکر از عملکرد دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی گفت: امروز مردم با زندگی نسبتا عادی، کسب و کار و اموراتشان را انجام می‌دهند، یادمان نمی‌رود سال گذشته با تعطیلات دو هفته‌ای و یک هفته ای کسب و کارها آسیب‌های غیرقابل جبران می دیدند و امروز به برکت واکسیناسیون امورات به خوبی انجام می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها گفت: دولت توانسته است اقتصاد را به مذاکرات پیوند نزند و هماهنگی خوبی شکل گرفته تا هم مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی پیش برود و امورات اقتصادی هم تا حدود زیادی پیش می‌رود.

طاهری افزود: اکنون زمان تغییرات مدیریتی است، امروز انتخاب مدیرانی که کارآمد و شایسته باشند مطرح است . امروز تغییر کسانی که از بانیان وضع موجود هستند و نمی‌خواهند و نمی‌توانند شرایط موجود را ادامه دهند، درست و به جاست، اما آسیبی که باید متذکر شد، انتخاب افراد چاپلوس به جای افراد شایسته است.

وی خاطرنشان کرد: برای یک رئیس چاپلوس از جاسوس خطرناک‌تر است زیرا جاسوس چهره خود را می پوشاند و چاپلوس چهره واقعیت را. چاپلوس مزاج شناس است و دل خواسته‌های پنهانی رئیس را استخراج می‌کند و بر آن لعاب حقیقت می‌زند و تحویل رئیس می دهد، از این رو رئیس ها باید مزاج خود را به مزاج های شیرین عادت ندهند و از زبان های پرچرپ پرهیز کنند.

وی همچنین خواستار مهار تورم شد و گفت: خط مشی که دولت برای مهار تورم در پیش گرفته مدیریت کسری بودجه است، در بودجه ۱۴۰۱ ما شاهد کنترل کسری بودجه هستیم به طوری که تراز عملیاتی را از منفی ۴۶۴ هزار میلیارد تومان به ۳۰۰ کاهش داده و توانسته هزینه های خود را منهای بحث حقوق، ۱۵ درصد کاهش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: علاوه بر این دولت توانسته فروش اوراق را کاهش دهد. اینها اقدامات خوبی هستند که همین مسیر باید در سال های مختلف طی شود.

طاهری در عین حال گفت: در خصوص مهار تورم، کسری بودجه یکی از اضلاع است و نباید اضلاع مهم دیگر را فراموش کنیم. در دولت‌های قبل در سال های ۹۲ تا ۹۶ همین مسیر طی شد، کسری بودجه در شرایطی کنترل شد که شاهد تورم بودیم، دلیل این امر این بود که دولت های قبلی به اضلاع دیگر مربوط به کسری بودجه دقت نکردند. موفقیت در این زمینه اصلاح نظام بانکی، مدیریت بهینه بازار ارز و سیاست‌های گذاری پولی مناسب را می طلبد. اگر غفلت کنیم با توجه به نقدینگی که در بانک ها تولید می شود هر چقدر کسری بودجه را مدیریت کنیم باز در مهار و مدیریت آثار تورمی به موفقیت نمی‌رسیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان از از رئیس دستگاه قضاییه درخواست کرد با توجه به اینکه ۲۶۰ امضا در مجلس جمع آوری شده است پرونده کرسنت را در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

این ۷ چهره سیاسی با چند درصد مشارکت مردمی رئیس جمهور شدند؟

این نمایندگان، چشم ناظر مجلس شدند +اسامی

این نمایندگان، چشم ناظر مجلس شدند +اسامی

21231

پست بعدی

اطلاعیه‌ای جدید برای اهالی رسانه درباره «صندوق اعتباری هنر»

ی ژانویه 2 , 2022
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اطلاعیه‌ای، داشتن حداقل یک‌سال سابقه خبرنگاری را لازمه عضویت در صندوق اعتباری هنر اعلام کرد. معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اطلاعیه‌ای، شرایط عضویت اصحاب رسانه در «سامانه جامع رسانه‌های کشور» و چگونگی بهره‌مندی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000