توضیحات مهم یک کارشناس درباره تاثیر آفت‌کش‌ها و سموم بر محصولات کشاورزی برگشت‌خورده

توضیحات مهم یک کارشناس درباره تاثیر آفت‌کش‌ها و سموم بر محصولات کشاورزی برگشت‌خورده

گاهی کشاورزان آگاهی لازم را ندارند و آموزش ندیده‌اند که از آفت‌کش‌ها و سموم چگونه استفاده کنند.

به گزارش خبرآنلاین، سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای و کیوی محصولات صادراتی ایران بودند که از کشورهای مقصد برگشت خوردند. برگشت این محصولات سبب شد زمزمه‌هایی درباره ناسالم بودن تولیدات کشاورزی شنیده شود. درهمین‌باره رسول کدخدایی، عضو هیأت علمی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به خبرآنلاین می‌گوید: «باقیمانده‌ی فلزات سنگین، آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی در بعضی از محصولات کشاورزی کشورمان بالاتر از مقدار مجاز است.»

او ادامه می‌دهد: «گاهی کشاورزان آگاهی لازم را ندارند و آموزش ندیده‌اند که از آفت‌کش‌ها و سموم چگونه استفاده کنند، مسئله‌ی دیگر دسترسی راحت کشاورزان و دامداران به سموم، آفت‌کش‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و غیره است، باید جلوی این دسترسی آسان را گرفت، نباید این‌گونه باشد که یک کشاورز بتواند یک سم را به‌راحتی از بازار تهیه کند، البته در سال‌های اخیر مشکلات در این زمینه کمتر شده است و سازوکاری وجود دارد ولی همچنان وقوع این وضعیت امکان پذیر است و بایستی کشاورزان با محدودیت‌های بیشتری به این نهاده‌ها دسترسی پیدا کنند. از طرفی وقتی از این مواد برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود باید حتماً یک دوره‌ای سپری شود و بعد محصول برداشت شود. یا مثلاً دامی که به دلیل بیماری دارد دارو مصرف می‌کند، نبایستی شیر یا گوشت این دام بلافاصله وارد بازار مصرف شود.»

متن کامل این گفت‌وگو را این‌جا بخوانید.

۴۷۲۳۳

پست بعدی

وزیر اقتصاد در گرداب بورس / خاندوزی در سه راهی استیضاح ، استعفا و عزل/ نامه گلایه وزیر به رئیسی

س دسامبر 28 , 2021
تجارت نیوز نوشت : وضعیت بورس کار دست وزیر اقتصاد داد. دولت رئیسی وعده داده بود که روزگار بورس سبز می‌شود. اما نه تنها شرایط بورس بهتر نشد که بدتر شد. وضعیت بورس کار دست وزیر اقتصاد داد. دولت رئیسی وعده داده بود که روزگار بورس سبز می‌شود. اما نه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000