یک فعال سیاسی: آقای هاشمی حرف‌های ناگفته زیادی را با ما داشت/13نفر از افراد در خبرگان اصلا این امتحان را ندادند

یک فعال سیاسی: آقای هاشمی حرف‌های ناگفته زیادی را با ما داشت/13نفر از افراد در خبرگان اصلا این امتحان را ندادند

سایت خبرسراسری نوشت: غلامعلی رجایی گفت: من از آقای هاشمی شنیدم که می‌گفتند 13نفر از افراد در خبرگان اصلا این امتحان را نداده‌اند. یا در انتخابات مجلس ببینید چه چهره‌های ارزشمندی را کنار زدند مانند فرزند شهید مطهری و شهید صادقی و دیگران که روی نجابتشان سکوت کردند.

کنار زدن سیاسی روشی مرسوم در عالم سیاست ورزی است اما این روش خطرات و نتایج ضداخلاقی و ضد ملی با خود خواهد داشت که می تواند دایره حذف را چنان گسترده کند که بهترین استعداد های سیاسی یک کشور که تجربه آن ها فارغ از جناح سیاسی برای پیشبرد کشور اهمیت دارد اما اکنون شاهد کنار گذاشته شدن بسیاری از ارزش های سیاسی هستیم.

هاشمی می‌گفت 13 نفر از خبرگان آزمون نداده‌اند

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی درباره حذف چهره های شاخص سیاسی گفت: «من فکر می کنم این روند یک روند ثابتی بود که در دو دهه ی اخیر با حوادثی که پیش آمد دنبال شد و برخی خودشان کنار رفتند برخی نیز کنار زده شدند اما درصد کسانی که کنار زده شدند خیلی بیشتر بود و کسی هم به میل خودش گوشه نشینی را انتخاب نمی کند. فعالان سیاسی نیز که مصاحبه می کنند و جلسه می روند و کار می کنند سن زیادی دارند. ما در تعیین مرز خودی و غیر خودی اشتباه کردیم یعنی کسانیکه خودی بودند را آنقدر محدود کردیم که چیزی در دستمان باقی نماند. مثال دولت اخیر که جز دو نفر یعنی اقایان سلامی و ستاری از هیئت دولت هیچکس ابقا نشد حتی ظریف که دنیا سر تعظیم بر پختگی او فرود می آورد را کنار زدند و نگذاشتند حتی مذاکرات را به جایی برساند. آنگونه که من اطلاع دارم هیچ کشوری بر موجودی های خودش تیغ حذف نمی کشد، در اینجا کار را به جایی رساندند که افرادی مانند آقای هاشمی، آقای ناطق و خاتمی تحمل نشوند».

رجایی درخصوص خاطرات هاشمی رفسنجانی درباره حذف سیاسی گفت: «آقای هاشمی حرف‌های ناگفته زیادی را با ما داشت و نمی‌توانیم آن ها را بگوییم. برخی حرف‌های آقای هاشمی تا دو دهه آینده گفتنی نیستند چون مصلحت کشور نیست. آقای هاشمی وقتی به روش اعتدال تاکید می کرد جمع بین تمامی گروه های سیاسی بود و توانست در سال 92 اصلاح طلبان را کنار اصولگرایان بنشانند و ایشان راضی به حذف کسی نبود».

او درباره ماهیت کنارگذاشتن‌های سیاسی در میان چهره‌های شاخص از صحنه روز سیاست افزود: «من فکر می‌کنم تفکری حاکم شده است و آن تفکر این است که وجوه مشترکی با دیگر جناح های سیاسی پیدا نمی کند و فکر میکند اشتراکی وجود ندارد و چون دست برتر را دارد دیگران را به حاشیه می برد. الان در شورای نگهبان ببینید که نوه امام هم تحمل نمی شود آیا این افراد در آن دنیا می توانند شهادت دهند کسانی که در شورای نگهبان هستند صلاحیت علمی بسیاری از آنها از حسن خمینی که ده سال است درس خارج می‌دهد بیشتر است که ایشان را به دلیل امتحان رد کردند؟ من از آقای هاشمی شنیدم که می‌گفتند 13نفر از افراد در خبرگان اصلا این امتحان را نداده‌اند. یا در انتخابات مجلس ببینید چه چهره‌های ارزشمندی را کنار زدند مانند فرزند شهید مطهری و شهید صادقی و دیگران که روی نجابتشان سکوت کردند. به‌نظر من اینگونه بار به مقصد نمی‌رسد هر چند این طیف تصور می‌کند با یک سلیقه خاص می‌تواند کشور را جلو ببرد. الان وزرای دولت را ببینید در صحبت و عملکرد و اداره شهر ها و کشور توانایی لازم را ندارند».

رجایی در پایان درباره نتایج موضوع فوق گفت: «با این وضعیت که کشور در آستانه ی بحران های تندی قرار گرفته است و تحریم ها نیز به عنوان یک سونامی جدی ادامه دارد همه هم کنار هم بیاستیم برای عبور از بحران کار کنیم کم هستیم دیگر چه برسد که همدیگر را نیز حذف کنیم. معیشت و راحتی در نظرات مردم اینگونه است که راهی جز رفع تحریم ها ندارد و بودجه سال آینده هم وضعیت بدتری را ایجاد میکند. بنظر من بزرگان باید در روش های حذفی تجدید نظر کنند. این حذف ها در میان رقبا نیز صورت نمی گیرد، آقای ناطق مگر رقیب است؟الان بایدن سنش از آقای ناطق بیشتر است و رئیس جمهور آمریکاست چرا آقای ناطق نباید در صحنه سیاسی ما حضور داشته باشد؟»

بیشتر بخوانید:

آیت الله هاشمی چرا و چگونه ردصلاحیت شد؟

روایت محمد هاشمی از تهدید برخی اصلاح طلبان علیه آیت الله هاشمی

کیهان: هاشمی رفسنجانی فقط6بیانیه علیه رژیم پهلوی امضا کرد اما آیت لله مصباح 16 بیانیه

21217

پست بعدی

واکنش حسین سناپور به اسامی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر

س دسامبر 28 , 2021
ایسنا نوشت: حسین سناپور با اشاره به اسامی رمان‌ها و مجموعه داستان‌ها در این سال‌ها به اسامی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد. متن کامل یادداشت حسین سناپور به شرح زیر است: «به عنوان یک داستان‌نویس، همیشه به اسامی رمان‌ها و مجموعه‌داستان‌ها حساس بوده‌ام و به خوب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000