نماینده مجلس: وزیر کار از پاسخگویی درباره اشتغال جوانان شانه خالی نکند

نماینده مجلس: وزیر کار از پاسخگویی درباره اشتغال جوانان شانه خالی نکند

فارس نوشت:نماینده ارومیه در مجلس از وزیر کار و رفاه اجتماعی انتقاد کرد و گفت: شما نمی‌توانید از وظیفه ساماندهی و اشتغال و رفع بیکاری در کشور شانه خالی کنید و نباید وزارتخانه‌های دیگر را مسؤول رفع بیکاری معرفی کنید.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در جلسه علنی مجلس و در تشریح سوال خود از حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع علت عدم رسیدگی به موضوع اشتغال جوانان و افراد تحصیل‌کرده اظهار داشت:‌ طبق سند 20 ساله و چشم‌انداز بالادستی و همچنین قانون شورای عالی اشتغال و بند یک وظایف و اختیارات وزارت کار این وزارتخانه موظف به سیاست‌گذاری، رسیدگی، نظارت و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای حمایت از بیکاران جویای کار و تعادل بخشی بین عرضه و تقاضای کار و اشتغال پایدار است.

نماینده مجلس: وزیر کار از پاسخگویی درباره اشتغال جوانان شانه خالی نکند

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسؤول ساماندهی، اشتغال و رفع بیکاری در کشور است و آقای عبدالملکی به عنوان وزیر کار نمی‌تواند از این وظایف شانه خالی کند، نباید اینگونه اظهارنظر کنید که وزارتخانه‌های دیگر مسؤول رفع بیکاری در کشور هستند.

نماینده ارومیه در مجلس تصریح کرد: 26 میلیون ایرانی که توان انجام کار مداوم را دارند از جمله جوانان دچار مشکلات شغلی هستند این در حالی است که 2.5 میلیون نفر از این افراد بیکار مطلق بوده و ناامید از کار هستند.

وی تصریح کرد: چند میلیون نفر در ایران به دلیل اشتغال ناقص، ساعتی،‌ بدون بیمه، بازنشسته و از کارافتاده و فقط به دلیل فرار از پاسخگویی و نگاه مردم به شبه‌کار مشغول هستند، 17 نوع استخدام قراردادی در کشور داریم که آنها از امنیت شغلی محروم هستند و هر لحظه در معرض تهدید و اخراج هستند.

نماینده ارومیه در مجلس گفت: آمار بیکاری محصول بی‌تفاوتی‌ها و بی‌توجهی‌ها و ارث و میراث از دولت‌های قبلی است.

وی گفت: چرا بعد از گذشت 4 ماه و چند روز از مسؤولیت خود در وزارت کار هنوز سند اشتغال را تهیه نکرده‌اید و فقط به زیست‌بوم اشتغال آن هم با 171 برنامه به منظور هماهنگی بین دستگاه‌ها اقدام کرده‌اید.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون اجتماعی: دولت هیچ لایحه ای برای ساماندهی کارکنان نیاورده است

انتقاد شدید قالیباف از بدعت گذاری در دولت / بودجه اشتغال را به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها پس دهید

21217

پست بعدی

تنفر از بدن مانع از کاهش وزن می‌شود

س دسامبر 28 , 2021
ایسنا نوشت: این ترفند حیاتی کاهش وزن ربطی به رژیم غذایی و ورزش ندارد؛ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که یاد گرفتن اینکه بدن را با هر شکلی که هست دوست داشته باشید می‌تواند تلاش‌های کاهش وزن را سه برابر کند. شرکت‌کنندگان این تحقیق یاد گرفتند که کمتر نگران اندازه، وزن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000