گزارش کارشناسی طرح صیانت دردسرساز شد / مرکز پژوهش‌ ها زیر ضرب تندروها

 گزارش کارشناسی طرح صیانت دردسرساز شد / مرکز پژوهش‌ ها زیر ضرب تندروها

ارسال گزارش کارشناسی مرکز پژوهش ها به رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت که حاوی اعلام ایرادهای متعد طرح از نقض قانون اساسی تا دخالت در حریم شخصی افراد و تعطیلی کسب و کارهای مجازی بود، این مرکز را زیرضرب تندروهای عضو کمیسیون قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین، تندروهای عضو کمیسیون ، نه فقط به نظر مردم و کارشناسان ، بلکه حتی به گزارش های کارشناسی بازوی پژوهشی مجلس نیز بها نمی دهند و می کوشند، هر صدایی در نقد این طرح را خاموش کنند یا بی اعتنا از کنار آن عبور کنند. جدای از فشارهای پنهان و غیررسمی روزهای اخیر به مرکز پژوهش ها و در حالی که اغلب اعضا، با محتوای غیرکارشناسی طرح ،مخالف و همسو با گزارش کارشناسی این مرکز هستند. تندروهای عضو کمیسیون اخیرا با فضاسازی رسانه ای کوشیده اند ، همه اعضای کمیسیون را معترض عملکرد مرکز پژوهش ها جلوه دهند .

در همین چارچوب، فارس گزارش داد در جلسه امروز فراکسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی که با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فضای مجازی برگزار شد، اقدام اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس مورد اعتراض اعضای کمیسیون قرار گرفت.

بیژن نوباوه‌وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس بیان این خبر گفت: در جلسه امروز که با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فضای مجازی برگزار شد، اقدام اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس مورد اعتراض اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون اعلام کردند که مرکز پژوهش‌های مجلس فقط می‌تواند نظر مشورتی بدهد نه اینکه به اعلام موضع درباره طرح‌ها در فضای مجازی بپردازد. وی اظهار داشت: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مرکز در این جلسه عنوان کردند که اقدام اخیر این مرکز در اعلام موضع در فضای مجازی در فضای مجازی و اطلاعیه دادن و مخالفت با طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی عامدانه نبوده و این مرکز چنین نظری و نیتی نداشته است.

نوباوه خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون در ادامه عنوان کردند که کمیسیون در مورد پیشنهاد وزارت ارتباطات در مورد طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی از مرکز پژوهش‌های مجلس نظر مشورتی خواسته نه کل طرح که مرکز پژوهش‌های مجلس به موضع‌گیری علیه طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی پرداخته است.وی افزود: درنهایت مقرر شد تا مرکز پژوهش‌های مجلس هر چه سریع‌تر نظر مشورتی خود را در رابطه با تمام طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به کمیسیون مشترک ارائه کند که مرکز پژوهش‌های مجلس خواهان فرصت یک هفته‌ای در این باره شد اما درنهایت تصمیم بر این شد تا در جلسه فردای کمیسیون درباره اینکه به مرکز پژوهش‌های مجلس برای این منظور چه مقدار فرصت داده شود تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید :

نامه کارشناسی مرکز پژوهش ها به رئیس کمیسیون / طرح صیانت نقض قانون اساسی است / شکاف حاکمیت و مردم را افزایش می دهد

انتقاد تند رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از رسانه ای شدن گزارش مرکز پژوهش‌ها

روزنامه شرق خبر داد: رد پای زاکانی و برادرش درطرح صیانت از فضای مجازی

نماینده مجلس: طرح صیانت عملا به بن بست رسیده است

سنگ بنای طرح صیانت کج است / کلیات فعلی طرح در کمیسیون تصویب نمی شود / اصلاح طرح گریزناپذیر است

2121

پست بعدی

انتقاد تند رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از رسانه ای شدن گزارش مرکز پژوهش‌ها

د دسامبر 27 , 2021
خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون مشترک «طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» با انتقاد از رسانه‌ای شدن نظر مرکز پژوهش‌ها در مورد طرح حمایت گفت: نقد مرکز پژوهش‌ها در مورد طرح در واقع بیانیه سیاسی است. یازدهمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000