پول اضافه در تلویزیون کجا هزینه می‌شود؟

پول اضافه در تلویزیون کجا هزینه می‌شود؟

خبرگزاری برنا نوشت: این که نیروهای سازمان صداوسیما بیش از اندازه لازم است و باید تعدیل نیرو کند و صداوسیما بودجه هنگفتی خرج سریال‌های تاریخی می‌کند، بخشی از گفته‌های تهیه‌کنندگان در پاسخ به این سوال است که بودجه اضافه‌شده به این سازمان کجا هزینه می‌شود.

طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، میزان بودجه تخصیص‌یافته به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که این افزایش چشمگیر بودجه قطعاً انتظاراتی را پدید می‌آورد.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده تلویزیون که در کارنامه هنری‌اش آثاری چون «روزهای بی‌قراری»، «هشت بهشت»، «خانه بی‌پرنده» و…. دیده می‌شود، درباره افزایش بودجه صداوسیما و انتظارات موجود از عملکرد رسانه ملی در عرصه تولیدات نمایشی و غیرنمایشی، گفت: «به نظر من رسانه ملی باید از هر دو جهت قوی باشد چرا که غذای روح و روان مردم باید متنوع باشد و نیاز است تا بیشترین سرمایه روی تولیدات نمایشی خانواده گذاشته شود. متاسفانه یکی از اتفاقات رایج در صداوسیما خرج کردن بودجه‌ها برای فیلم و سریال‌های تاریخی است و به نظر من باید بودجه این فیلم و سریال‌ها از جای دیگر تامین شود. در حقیقت اگر این اتفاق عملی شود می‌توان با این بودجه‌ها حدود ۴۰ الی ۵۰ سریال غیر تاریخی ساخت. البته نظر من تنها بر این نیست که تمام هزینه‌های صدا وسیما خرج تولیدات نمایشی شود در واقع باید برای تمام بدنه سازمان این هزینه‌ها صورت بگیرد اما به هرحال باید به سریال‌سازی ارجحیت داد

بیشتر بخوانید:

درِ دروازه و سوراخ سوزنِ تلویزیون/ از موی بلند پویول تا سیگار کشیدن نوجوانان

او در این زمینه که آیا ۶۵ درصد بودجه افزایشی رسانه ملی کافی است یا خیر؟ نیز بیان کرد: «با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی جامعه می‌توان گفت ۶۵ درصد بودجه زیادی نیست و کفاف نمی‌دهد.»

حسن نجاریان، تهیه‌کننده «جشن سربرون»، درباره افزایش بودجه صداوسیما و انتظارات موجود از عملکرد رسانه ملی در عرصه تولیدات نمایشی و غیرنمایشی، گفت: «به نظر من تلویزیون باید در بخش تولیدات نمایشی قوی‌تر عمل کند و بودجه افزایش‌یافته در رسانه ملی صرف این نوع تولیدات شود چراکه این تولیدات یکی از مهم‌ترین بخش‌های سازمان است اما متاسفانه این اتفاق دست مدیران سازمان است و باید دید در کدام بخش از این بودجه استفاده می‌کنند اما آن‌چه که مسلم است بودجه سازمان کفاف کارهایی که می‌خواست و می‌خواهد که انجام بدهد را نمی‌دهد و امیدوار هستیم اضافه شدن بودجه کمک کند تا پروژه‌ها با مشکلات کمتری کارها را جلو ببرند.»

این تهیه‌کننده تلویزیون در پاسخ به این سوال که تلویزیون باید از جهت سخت‌افزاری مجهز شود یا از جهت نیروی متخصص و کاربلد به حد مطلوب خود برسد بیان کرد: «یکی از مواردی که در سازمان صداوسیما شایع است و مدیران به آن اذعان دارند این است که نیروهای سازمان بیش از اندازه لازم است و در گذشته نیز سازمان به این فکر بود تا نیروهای خود را تعدیل کند اما به نظر من بهتر است تا هزینه در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری اجرایی نمایشی صورت بگیرد و بتوانند زیرساخت‌های مختلف را دوام بدهند.»

۵۸۲۵۹

پست بعدی

ایران «طوطی» را به هند می‌فرستد

ی دسامبر 26 , 2021
تسنیم نوشت: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از تدوین مجموعه‌ای با عنوان «طوطی» با هدف آموزش و گسترش زبان فارسی در شبه‌قاره خبر داد. اگر نگاهی به نقشه زبان فارسی در طول تاریخ بیندازیم، با کاهش تدریجی میزان قلمروی این زبان و به‌تبع، افراد مسلط به آن طی دو […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000