ماسک‌های فانتزی مقابل امیکرون کاربردی ندارند

ماسک‌های فانتزی مقابل امیکرون کاربردی ندارند

برنا نوشت: کارشناسان اعلام کردند ماسک‌های فانتزی و پارچه‌ای تاثیری در پیش گیری از ابتلا به انواع سویه های ویروس کرونا ندارند.

کارشناسان بهداشتی با توجه به شیوع سویه اومیکرون اعلام کردند ماسک‌های فانتزی و پارچه‌ای تاثیری در پیش گیری از ابتلا به انواع سویه های ویروس کرونا ندارند

ماسک‌های پارچه‌ای قادرند تنها ۷۵ درصد از ذرات معلق در هوا را جذب کنند، درحالیکه یک ماسک N۹۵ که بدرستی بر روی صورت قرار گرفته باشد، بنابر اعلام اداره «امنیت و سلامت مشاغل» آمریکا و به نقل از شبکه خبری سی ان ان قادر است تا ۹۵درصد از ذرات معلق در فضا را جذب کند.

در همین حال ماسک‌های جراحی یا یکبار مصرف حدود ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از ماسک های تنفسی N۹۵ ، بسته به طبقه بندی بین المللی ASTM مؤثر هستند.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: دو هفته طلایی تا وضعیت انفجاری سویه اُمیکرون مهلت داریم

هشدار درباره شیوع انفجاری امیکرون/ محدودیت‌ها را برگردانید

تفاوت ماسک‌های KN۹۵ و N۹۵ چیست؟

این دو ماسک که از درجه فیلتر بالایی برخوردارند به دلیل نام مشابه باعث سردرگمی بخشی از مصرف‌کنندگان شده‌اند.

هر دوی این ماسک‌ها به خوبی روی صورت قرار می‌گیرند و در فیلتر کردن ذرات معلق در هوا بسیار موثر هستند. تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است این ماسک‌ها مانع از ورود ۹۵ درصد ذرات بسیار ریز به درون دهان و بینی افراد می‌شوند.

ماسک‌های N۹۵ توسط کشورهای متعددی از جمله آمریکا تولید می‌شوند، با این حال ماسک KN۹۵ محصول چین است. هرچند کارشناسان می‌گویند این ماسک نسبت به نمونه آمریکایی‌اش از سطح تاثیر کمتری برخوردار است، با این حال همچنان نسبت به ماسک‌های طبی یا پارچه‌ای برای جلوگیری از ابتلا به کرونا قوی‌تر عمل می‌کند.

در ابتدای همه‌گیری به دلیل هجوم افراد به خرید ماسک‌های N۹۵ این محصول در بازار کمیاب شده بود. با این وجود و با گذشت زمان، میزان تولید ماسک‌ها در کارخانه‌ها افزایش یافت و این محصول کمابیش در دسترس قرار گرفته است.

۲۳۵۲۳۱

پست بعدی

سلفی گرفتن بهرام رادان، پژمان جمشیدی، ترلان پروانه و ... در اکران مردمی «گربه سیاه»/ عکس

ش دسامبر 25 , 2021
بهرام رادان، پژمان جمشیدی، ترلان پروانه، سارا بهرامی و ستاره پسیانی، از جمله بازیگرانی بودند که در اکران مردمی فیلم «گربه سیاه» در پردیس سینمایی ملت، حضور داشتند و با تماشاگران، عکس سلفی گرفتند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام رادان، از آن گروه بازیگران سینمای ایران است که دستی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000