هدیه تهرانی و باران کوثری در تعقیب «گشت ارشاد»

هدیه تهرانی و باران کوثری در تعقیب «گشت ارشاد»

فیلم«بی همه چیز» با بازی هدیه تهرانی، در هفته‌ای که گذشت، با فروش یک میلیارد ۱۷۴ میلیونی تومانی پس از «گشت ارشاد» و «دینامبت» جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داد.

مهسا بهادری: سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (۲۷ تا ۳ دی)، فروش ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی را با ۳۲۷ هزار و ۳۷۸ مخاطب تجربه کرد. با وجود اینکه در چند هفته اخیر تعداد فیلم‌ زیادی با حضور بازیگران شناخته شده روی پرده سینما رفته است اما درمجموع میزان فروش فیلم‌های سینمایی نسبت به دو هفته گذشته دو میلیارد تومان کاهش داشته است.

نگاهی به وضعیت اکران در پاییز ۱۴۰۰

با جذب بیش از سه میلیون مخاطب در فصل پاییز سینمای ایران یک قدم دیگر به بازگشت به دوران قبل از کرونا نزدیک شد. آماری که در این سه ماه بیش از سه برابر نیمسال اول سال ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید:

◾️«گشت ارشاد» از مرز ۲۱ میلیارد عبور کرد

◾️منیژه حکمت: این ابتذال که توهینی مستقیم به مردم و هنر است، از کجا آمده؟

از مجموع فیلم‌های اکران‌شده در فصل پاییز فروش ۷۱ میلیارد تومانی نصیب سینمای ایران شد و این یعنی سه میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۹۱ مخاطب به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند. از این میزان فروش پاییز، سهم سه ماه مهر، آبان و آذر از گیشه کاملا متفاوت است. گیشه مهر فقط شش میلیارد تومان فروخته است گیشه آبان مجموع فروش فیلم‌هایش به ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخت و چرخش مالی فیلم‌ها در آذر به ۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

پرفروش‌های پاییزی

از فیلم‌هایی که در فصل پاییز اکران شدند «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی با فروش ۲۵ میلیارد تومان صدرنشین گیشه است بعد از آن فیلم «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی که از ۱۰ تیر اکران شده با گردش مالی ۲۰ میلیارد تومان (فقط در فصل پاییز) در رتبه دوم پرفروش‌ها قرار دارد و فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی، که در ۵ آبان اکران‌شده با فروش ۱۰ میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

جدیدترین فیلمی که اکران شد

فیلم سینمایی«صحنه زنی» با کارگردانی علیرضا صمدی، اکران خود را از ۱ دی آغاز کرد و پس از گذشت سه روز جایگاه هشتم گیشه را به خود اختصاص داد. فیلم سینمایی «صحنه زنی» با بازی مهتاب کرامتی، مجید صالحی، بهرام افشاری و لیندا کیانی برای اولین‌بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و توانست سیمرغ نقره‌ای بهترین کارگردانی را از آن خود کند. اسد با بازی بهرام افشاری، رئیس یک باند خلافکار است و همراه با دو دوست خود صحنه‌های جعلی تصادف می‌سازد تا از بیمه خسارت بگیرد.

سه فیلمی که همزمان پرفروش گیشه‌اند

در حال حاضر فیلم‌های سینمایی «گشت ارشاد ۳» با کارگردانی سعید سهیلی، «دینامیت» با کارگردانی مسعود اطیابی و «بی همه چیز» با کارگردانی محسن قرایی به ترتیب جایگاه اول تا سوم گیشه را به خود اختصاص داده‌اند. تا دو هفته پیش «آتابای» جایگاه سوم فروش را داشت اما با اکران «بی همه چیز» این جایگاه تغییر کرد. در حال حاضر «شهر گربه‌ها» با کارگردانی سیدجواد هاشمی جایگاه چهارم و «آتابای» با کارگردانی نیکی کریمی جایگاه پنجم جدول فروش را به خود اختصاص داده است.

فروش باورنکردنی فیلم جدید سحر قریشی و ارسلان قاسمی!
هدیه تهرانی در «بی همه چیز»

فروش‌های زیر ده میلیون تومان

فیلم سینمایی «بندر بند» با کارگردانی منیژه حکمت، آخرین جایگاه فروش فیلم‌های سینمایی را دارد. این فیلم که سه هفته پیش اکران خود را آغاز کرد تا کنون ۶۸ میلیون تومان فروخته و در هفته‌ای که گذشت، فروش یک میلیون ۳۰۰ هزار تومانی را برای خود ثبت کرد. فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» با کارگردانی کاوه صباغ‌زاده که یک ماه است اکران شده هم اوضاع چندان خوبی ندارد، این فیلم پس از گذشت یک ماه تنها ۱۵۲ میلیون تومان فروخته است و در هفته گذشته نیز دو میلیون تومان را برای خود ثبت کرده است. فیلم‌های سینمایی «حکم تجدید نظر» و «تومان» هم به ترتیب جایگاه سوم و چهارم کم فروش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. «حکم تجدید نظر» در مجموع ۲۶۳ میلیون تومان و هفته گذشته دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخت و فیلم سینمایی «تومان» با فروش چهار میلیون تومانی در هفته گذشته به کار خود پایان داد.

جدول فروش فیلم‌های روی پرده را که اطلاعات آن از سامانه سمفا، تنظیم شده است، در زیر می‌بینید:

فیلم‌ها کارگردان زمان اکران فروش هفتگی مخاطب هفتگی فروش کل مخاطب کل
«گشت ارشاد ۳» سعید سهیلی ۲۶ آبان دو میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان ۱۰۵ هزار و ۳۸۵ نفر ۲۷ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۹۶۰ نفر
«دینامیت» مسعود اطیابی ۱۰ تیر دو میلیارد و ۵۰ میلیون تومان ۸۴ هزار و ۸۱ نفر ۳۴ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۴۰ نفر
«بی همه چیز» محسن قرایی ۲۴ آذر یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان ۴۴ هزار و ۷۸۹ نفر یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان ۶۸ هزار و ۳۳۴ نفر
«شهر گربه‌ها» سید جواد هاشمی ۳ آذر ۴۶۸ میلیون تومان ۲۰ هزا و ۷۲۲ نفر دو میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان ۱۲۳ هزار و ۲۸۳ نفر
«آتابای» نیکی کریمی ۳ آذر ۴۵۱ میلیون تومان ۱۹هزار و ۱۷۷ نفر سه میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان ۱۶۷ هزار و ۶۱۰ نفر
«قهرمان» اصغرفرهادی ۵ آبان ۴۰۷ میلیون تومان ۱۵ هزار و ۴۲۶ نفر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۴۳۷ هزار و ۱۲۶ نفر
«گربه سیاه» کریم امینی ۲۴ آذر ۳۶۵ میلیون تومان ۱۴ هزار و ۳۸۱ نفر ۶۶۳ میلیون تومان ۲۴ هزار و ۹۸۰ نفر
«صحنه زنی» علیرضا صمدی ۱ دی ۲۸۲ میلیون تومان ۱۱ هزار و ۹۰ نفر ۲۸۲ میلیون تومان ۱۱ هزار و ۹۰ نفر
«منصور» سیاوش سرمدی ۱۹ آبان ۱۱۶ میلیون تومان ۵ هزار و ۸۰۳ نفر دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان ۱۳۷ هزار و ۳۵۷ نفر
«جنایت بی‌دقت» شهرام مکری ۱۷ آذر ۴۵ میلیون تومان هزار و ۷۴۵ نفر ۹۹میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پنج هزار و ۷۳۹ نفر
«آپاچی» آرش معیریان ۲۶ آبان ۲۴ میلیون تومان هزار و ۱۰۶ نفر ۴۲۱ میلیون تومان ۲۰ هزار و ۸۹۷ نفر
«درخت گردو» محمد حسین مهدویان ۱۰ شهریور ۱۶ میلیون تومان ۶۴۰ نفر ۳ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان ۱۶۳ هزار و ۳۷ نفر
«اتومبیل» علی میری‌رامشه ۲۴ آذر ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۵۸۵ نفر ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۹۸۲ نفر
«پوست» برادران ارک ۲۱ مهر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۴۶۰ نفر ۸۰۵ میلیون تومان ۳۶ هزار و ۸۸۸ نفر
«تومان» مرتضی فرشباف ۱۲ آبان ۴ میلیون تومان ۱۸۳ نفر ۱۲۹ میلیون تومان پنج هزار و ۸۴۳ نفر
«حکم تجدید نظر» محمد امین کریم‌پور ۲۶ آبان ۲ میلیون و ۶۰۰ تومان ۱۳۵ نفر ۲۶۳ میلیون تومان ده هزار و ۹۱۷ نفر
«رمانتیسم عماد و طوبا» کاوه صباغ‌زاده ۳ آذر ۲ میلیون تومان ۹۹۲ نفر ۱۵۲ میلیون تومان شش هزار و ۷۱۳ نفر
«بندربند» منیژه حکمت ۱۰ آذر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۵۹ نفر ۶۸ میلیون تومان دو هزار و ۹۹۴ نفر

بیشتر بخوانید:

◾️فروش باورنکردنی فیلم جدید سحر قریشی و ارسلان قاسمی!

۵۸۲۴۵

پست بعدی

هشدار رئیسی به دشمنان :تحرک تان با پاسخ قاطع نیروهای مسلح مواجه می‌شود

ش دسامبر 25 , 2021
رئیس‌جمهور گفت: هرگونه تحرک خصمانه از سوی دشمنان با پاسخ فراگیر و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد و معادلات راهبردی را بصورت معناداری تغییر خواهد داد. به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000