کمبود ۱۰۰ قلم دارو در کشور

کمبود ۱۰۰ قلم دارو در کشور

مهر نوشت: دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از ۱۰۰ قلم دارو در کشور مواجه هستیم.

جلیل سعیدلو، گفت: زنجیره تأمین دارو زنجیره‌ای به هم پیوسته است و هرگونه اختلال در این زنجیره می‌تواند منجر به کمبود دارو بشود.

وی افزود: وقتی سهمیه ارزی تأمین کنندگان دارو و شرکت‌های دارویی تأمین نشد یک مقدار تعداد اقلام دارویی که کمبود دارد افزایش پیدا کرد.

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: کمبود دارو در زمینه داروهای وارداتی بیشتر حس می‌شود، اما چون قسمتی از مواد اولیه و مواد مؤثره داروها وارداتی است این کمبود به داروهای تولید داخل هم تعمیم پیدا کرده است.

سعیدلو افزود: با توجه به استعلامی که از استان‌های مختلف گرفتیم، یکسری از اقلام دارویی واقعاً کم است.

وی با بیان اینکه همیشه حدود ۳۰ تا ۴۰ قلم دارو کمبود داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر به دلایل و علل مختلف رقم کمبود دارویی به بالای ۱۰۰ قلم رسیده است.

بیشتر بخوانید:

فروش این داروی کمیاب به چند برابر قیمت در برخی داروخانه‌ها

عدم تخصیص ارز و مشکلات ادامه‌دار کمبود دارو

۴۷۲۳۳

پست بعدی

متقاضیان خرید ایران خودرو بخوانند/ راناپلاس ۲۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شود

پ دسامبر 23 , 2021
گروه صنعتی ایران‌خودرو بیست و هفتمین طرح فروش فوق‌العاده‌ محصولات خود را در راستای اجرای طرح‌های فروش به صورت هفتگی، با عرضه چهار محصول امروز به پایان می رساند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز آخرین مهلت شرکت در قرعه کشی ایران خودرو است. بر این اساس بیست و هفتمین مرحله […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000