هدف گذاری مجلس برای نظام‌مند شدن تجمعات و ضوابط اخذ مجوز برگزاری راهپیمایی

هدف گذاری مجلس برای نظام‌مند شدن تجمعات و ضوابط اخذ مجوز برگزاری راهپیمایی

ایرنا نوشت: رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها به دنبال تبیین چارچوب و ضوابط تبیین اصل بیست و هفتم قانون اساسی است.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگویی با اشاره به تهیه طرح نحوه تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی‌ها، گفت: بحث تجمعات باید نظام‌مند شده و ضوابط برای اخذ مجوز جهت برگزاری راهپیمایی تبیین شود.

طرح تشکیل تجمعات درپی تبیین ضوابط اصل ۲۷ قانون اساسی است

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: در اصل ۲۷ قانون اساسی آمده که تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است اما تاکنون قانونی برای آن نوشته نشده بود.

جوکار ادامه داد: این طرح به دنبال تبیین چارچوب و ضوابط برای درخواست تجمع و اخذ مجوز آن براساس اصل ۲۷ قانون اساسی است تا تجمعات و برگزاری راهپیمایی ها قانون‌مند شوند. جوکار بیان کرد: در این طرح محل برگزاری تجمعات، چگونگی چارچوب شعارها، مدت زمان، اهداف، اقدامات مشخص شده است بنابراین در صورت تصویب این طرح، نظام خوبی در بحث اعتراضات و راهپیمایی‌ها خواهیم داشت. بهتر است تجمعات محدوده زمانی خاص داشته باشند همچنین مکانی برای این کار در نظر گرفته شود.

21217

پست بعدی

انتقاد تندِ مجید خراطها از سخنان یک عکاس ایرانی در افغانستان

س دسامبر 21 , 2021
مجید خراطها، خواننده پاپ، در یک پیام تصویری که در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت، شعری را خواند و در آن با درد و رنج خانواده‌های تنگدست افغانستانی، ابراز همدردی کرد. او همچنین از برخورد یک عکاس با معضل فروش کودکان در افغانستان، انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید خراطها، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000