رئیسی : نباید بگذاریم در موضوع دفاع از حرم‌های مقدس در سوریه و عراق تحریف ایجاد شود

رئیسی : نباید بگذاریم در موضوع دفاع از حرم‌های مقدس در سوریه و عراق تحریف ایجاد شود

فارس نوشت : رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم در موضوع دفاع از حرم‌های مقدس در سوریه و عراق تحریف ایجاد شود، گفت: حاج‌قاسم مربوط به امت اسلامی است و شخصیت آن شهید بزرگوار باید به عنوان چهره‌ای اثرگذار در جهان اسلام،‌ به همگان معرفی شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ، سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار با اعضای خانواده و دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت صدیقه کبری(س)، گفت: حاج قاسم خیلی علاقمند به حضرت زهرا(س) بود و در سختی‌ها به ایشان متوسل می‌شد.

رئیس جمهور افزود: حاج قاسم مربوط به امت اسلامی است و شخصیت آن شهید بزرگوار باید به عنوان چهره‌ای اثرگذار در جهان اسلام،‌ به همگان معرفی شود. رئیسی عنوان «مکتب» برای حاج قاسم را از سوی رهبر معظم انقلاب یک نکته مؤثر برشمرد و اظهار داشت: واقعیت این است که حاج قاسم یک شخص نبود بلکه به عنوان یک مکتب برای همه جوامع پیام‌آور بود.

رئیس جمهور با تشکر از فعالیت‌های دست‌اندرکاران گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که در زمینه بزرگداشت یاد و نام حاج قاسم فعالیت کنیم. «مکتب شهید سلیمانی» به برکت فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با استمداد از روح بزرگ آن شهید کارهای خوب و قابل تقدیری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و معرفی شخصیت شهید سلیمانی انجام داده است.رئیسی تأکید کرد: باید در کنار گرامیداشت شهید سلیمانی، نام و یاد شهدای مدافع حرم را گرامی داریم تا حق‌شان بیشتر ادا شود. درست است که شهید سلیمانی نماد شهدای مدافع حرم است، اما خود حاج قاسم هم تأکید داشت که یاد آنها باید گرامی داشته شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم در موضوع دفاع از حرم‌های مقدس در سوریه و عراق تحریف ایجاد شود، خاطر نشان کرد: شاید بسیاری از مسلمانان هم اصلاً دلیل حضور ایران در سوریه و عراق را نمی دانستند. رئیسی با طرح این پرسش که اگر شهید سلیمانی در میدان‌های سوریه و عراق حضور پیدا نمی‌کرد چه اتفاقی بر سر منطقه و جهان می‌افتاد؟، تصریح کرد: تلاش‌های شهید سلیمانی حرکت توأمان در جنگ نرم و جنگ سخت بود. ایشان از اینکه عده‌ای آلوده به تکفیر و تبلیغات مسموم شده بودند، ابراز ناراحتی ‌می‌کرد و با روش‌های مختلف به دنبال اصلاح آنها بود.

وی داشتن ظرفیت و ظرفیت‌سازی را دو اصل مهم دانست و گفت: چه شد که حاج قاسم توانست از بین عراقی‌ها و سوریه‌ای‌ها نیروهای بسیار خوبی برای دفاع از این کشورها و مبارزه با ظلم تربیت کند؛ این اقدام شهید سلیمانی یک ظرفیت عظیم در جهان اسلام ایجاد کرد. رئیسی افزود: حاج قاسم اول خودش را ساخت بعد به سراغ ساختن دیگران رفت. امروز هم به ظرفیت‌سازی و به خط کردن نیروهای انقلاب احتیاج داریم و نیازمند آن هستیم که مسئولین، جوانان و مردم چنین ظرفیتی داشته باشند تا در مقابل تهدیدها میدان را خالی نکنند زیرا انسان‌های کم‌ظرفیت زود میدان را خالی می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: وصیت‌نامه این شهید بزرگوار ابعاد بسیاری دارد و در بعد اجتماعی و انقلابی فوق‌العاده اثرگذار است.پیش از سخنان رئیس جمهور، دبیر مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد.

2121

پست بعدی

صادرات پسته در ۷ ماه امسال چقدر ارز آوری داشته است؟

د دسامبر 20 , 2021
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از ارزآوری ۵۳۳ میلیون دلاری صادرات پسته ایران از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر ماه خبر داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «داراب حسنی» درباره وضعیت تولید پسته و ارزآوری آن افزود: پسته با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000