کیهان: هاشمی رفسنجانی فقط6بیانیه علیه رژیم پهلوی امضا کرد اما آیت لله مصباح 16 بیانیه

کیهان: هاشمی رفسنجانی فقط6بیانیه علیه رژیم پهلوی  امضا کرد اما آیت لله مصباح 16 بیانیه

روزنامه کیهان در مطلبی که به بیان سوابق مبارزاتی مرحوم آیت الله مصباح اشاره دارد نوشت:جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که خود علامه مصباح از مؤسسان آن بود، در طول سال‌های ۴۲ تا ۵۷ در مجموع ۱۰۷ بیانیه سیاسی در حمایت از امام و نهضت اسلامی و قیام‌های مردمی صادر کردند.

از مجموع این بیانیه‌ها، ۶۰ بیانیه به‌صورت مجموعی و بدون امضای افراد بوده است، اما از مجموع بیانیه‌های دارای امضاء، آیت‌الله خلخالی با ۲۰ امضاء بیشترین امضاء را داشتند و بعد از ایشان علامه مصباح با ۱۶ امضاء‌ رتبه دوم را داشتند.

این در حالی است که اعضای دیگری مثل مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی فقط ۶ بیانیه را امضاء کرده‌اند و شهید قدوسی ۱۱ و شهید مفتح نیز ۶ بیانیه را امضاء کرده بودند. از نظر گستره زمانی بیانیه‌های امضاء‌ شده توسط علامه مصباح هم باید گفت که نخستین بیانیه امضاء شده توسط ایشان در سال ۴۲ و مربوط به بازداشت امام خمینی(ره) توسط ساواک بوده است، و در ادامه به مناسبت‌های دیگری در سال‌های ۴۳، ۴۴، ۴۵، ۴۹، ۵۶، 16فروردین ۵۷ و ۱۸ آذر ۵۷ نیز در حمایت از امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی ملت ایران بیانیه‌های مختلفی را امضا کرده‌اند.

2123302

پست بعدی

عصبانیت پرویز پرستویی از حوزه هنری: به همه خصوصیات بدتان، ترسو بودن را هم بیفزایید

د دسامبر 20 , 2021
پرویز پرستویی که نقش اصلی «بی همه چیز» را برعهده دارد، با لحنی تند، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را که اجازه اکران این فیلم را در سینماهای خود نداده است، ترسو خواند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «بی همه چیز»، ساخته محسن قرایی، با این‌که پنج روز است اکران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000