ظرفیت­ های انسانی: مولفه ­ای برای توسعه نظام اسلامی

ظرفیت­ های انسانی: مولفه ­ای برای توسعه نظام اسلامی

در تمامی کشورهای جهان، بدون استثناء ظرفیت­هایی وجود دارد که در صورتی که نخبگان و سیستم سیاسی کشور از آن مولفه جهت رشد و تعالی کشور استفاده نمایند، نظام و کشور از مزایای آن مولفه بهره برده و در نتیجه رشد و پیشرفت کشور، به همراه خواهد داشت. در نظام جمهوری اسلامی ایران هم همین­گونه است، به طوری که اگر از ظرفیت­های موجود بهره ببرد، می­تواند بار هزینه­ های سیاسی- مالی را کاهش داده و به تَبع­ آن، افزایش بهره­ وری در زمینه ­های مختلف را در پی داشته باشد.

یکی از مولفه ­های رشد و تعالی در کشورمان، استفاده از شخصیت­ها و افراد شاخصی می­باشد که دارای ظرفیت­های بسیار بالایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. از جمله این افراد شاخص، جناب آقای دکتر علی لاریجانی می ­باشند. ایشان ضمن ایفای نقش­های مدیریتی و داشتنِ سابقه طولانی که در متن و بطن ساختار اجرایی کشور، از اقدامات پوپولیستی و عوام­فریبانه ( که فشارهای بسیاری بر بودجه کشور و نیز توقعات غیرعقلانی برای توده ­های مردم بوجود می­ آورد، که خود عاملی مهم در عدم دستیابی به توسعه کشور می ­باشد) خودداری نموده و خواهان پیشرفت کشور از طریق نحوه درست هزینه ­کَردهای کشور در راستای زیرساخت­ها و توسعه واقعی کشور (داخلی و خارجی) هستند؛ که سابقه نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری هم شاهدی بر این مدعاست.

لاریجانی با توجه به ظرفیتی عظیمی که دارند، می­توانند حتی "دیپلماسی مستقیم" را با مقامات عالیه کشورهای منطقه و فرامنطقه­ ای را اجرا نموده و خیلی از مسائل سیاست داخلی و خارجی را با کمک این ظرفیتِ ایشان برطرف نمود.

اما سوالی که مطرح می­شود این است که چرا ایشان به رغم داشتن چنین ظرفیتی، دست به اقدامات پوپولیستی و جنجال سیاسی نزده ­اند (که خود را بیش از پیش مطرح کنند) و همواره از اصول و مبانی حکومتی نظام جمهوری اسلامی ایران پیروی نموده و مسائل را در جلسات تخصصی پیگیری می­نمایند؟

به نظر نویسنده، می­توان به چند علل اشاره نمود که در ذیل بدان­ها اشاره می­کنم:

1. ایشان خواهان حل و فصل واقعی معضلات کشور می­باشد در نتیجه هیاهو به پا کردن، به دور از برنامه ­های و اهدافشان می­باشد.

2. آقای دکتر لاریجانی همواره منافع کشور و مصالح عمومی را بر خود ترجیح داده و همان­طور که در نوشته­ های گذشته ­ام اشاره کردم، "تمکین از قانون"، سرلوحه خود در هر شرایطی می­دانند.

3. ایشان راه­ حلِ مشکلات و مسائل نظام را در جلسات و کارگروه­های تخصصی می­دانند و مطرح نمودن و جنجال به پا کردنِ مسائل در بین مردم صرفا کارها را سخت­تر کرده و بار و فشار مضاعفی را به سیستم سیاسی تحمیل خواهد کرد، که به دور از اهدافشان می­باشد.

پست بعدی

جان باختن ۵۰ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته

ی دسامبر 19 , 2021
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۱۳۱ هزار و ۸۳ نفر رسید. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000