پاسخ به یک سوال همیشگی؛ بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن چیست؟

پاسخ به یک سوال همیشگی؛ بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن چیست؟

بسیاری از فرهنگ ها و کشورها در سراسر جهان رژیم غذایی منحصر به فرد آن منطقه یا مردم دارند. امروزه، کلمه رژیم بیشتر برای توصیف شیوه‌ای از غذا خوردن استفاده می‌شود که در آن میزان مصرف مواد غذایی مختلف تنظیم شده و کالری‌ها با هدف نهایی دستیابی به کاهش وزن محدود می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، برای کاهش وزن پایدار و سالم، باید تمام کالری مصرفی روزانه را کاهش دهید. بیشتر افراد برای کاهش وزن باید رژیم عادی خود را تغییر دهند و مصرف مواد غذایی سالم و مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی، غلات سبوس دار، مغزها و روغن ها را جایگزین کنند.

نکاتی که لازم است در پروسه‌ی رژیم لاغری به خاطر بسپارید

  • به هیچ‌وجه برای کاهش وزن، حذف یک وعده غذایی کامل یا ناشتا بودن برای مدت طولانی توصیه نمی‌شود.
  • نباید حتی یگ گروه از مواد غذایی را به طور کامل حذف کنید.
  • ورزش شدید، به خصوص اگر قبلاً ورزش منظمی انجام نداده باشید، می‌تواند مضر باشد.
  • از مصرف هرگونه مکمل لاغری تأیید نشده خودداری کنید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن چیست؟

تا به امروز، هیچ «بهترینی» در میان رژیم‌های کاهش وزن یافت نشده؛ چرا که هر استراتژی موفقیت‌آمیزی برای کاهش وزن باید شامل یک الگوی غذایی باشد که مصرف کالری را کاهش ‌دهد، مبتنی بر بهبود کیفیت غذاهای مصرفی باشد و مهم‌تر از همه، به گونه‌ای باشد که در طولانی مدت بتوان آن را رعایت کرد.

آیا لاغری بدون رژیم ممکن است؟

بدون انجام جراحی‌هایی مانند اسلیو معده یا لیپوساکشن، بدون کاهش کالری دریافتی یا افزایش کالری سوزی با ورزش، نمی توانید وزن کم کنید. همچنین ثابت شده که لیپوساکشن در کاهش وزن مداوم و طولانی مدت بی اثر است. کاهش مصرف کالری، به خصوص اگر با رژیم غذایی معمولی فرد ترکیب شده باشد، می‌تواند در کاهش وزن بسیار اثربخش باشد.

در مجموع، افرادی که بدون تغییر رژیم غذایی و فقط با ورزش کردن می‌خواهند وزن کم کنند، وزنشان بسیار کمتر از حد انتظار کاهش می‌یابد.

منبع: hemedihealth / مترجم: الهه جعفرزاده

۴٧۴٧

پست بعدی

بازیهای عجیب دولت رئیسی با بودجه1401/ اختلاف نظر وزیر اقتصاد با رئیس سازمان برنامه و بودجه

ی دسامبر 19 , 2021
شرق نوشت: دولت به متعجب‌کردن ملت علاقه دارد، این بار بر سر بودجه. نخست با تقدیم لایحه بودجه بر سر وقت مقرر خود ناظران از نظم دولت شگفت‌زده شدند. سپس انتشار عمومی نامه‌ای که در آن مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، از وزرا خواسته بود به هیچ‌کدام از تغییرات پیشنهادی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000