نامه لاریجانی به شورای نگهبان در باره ردصلاحیتش چرا و چگونه منتشر شد؟

نامه لاریجانی به شورای نگهبان در باره ردصلاحیتش  چرا و چگونه منتشر شد؟

امروز در فضای مجازی نامه محرمانه شورای نگهبان خطاب به علی لاریجانی انتشار یافت و ساعتی بعد نیز پاسخ21صفحه ای رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین پس از آنکه شورای نگهبان صلاحیت دکتر علی لاریجانی را برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تایید نکرد، وی خواستار اعلام دلایل شورای نگهبان شد.

با اینکه شورای نگهبان اعلام کرد دلایل یادشده کتبا به اطلاع او رسیده اما لاریجانی دریافت هرگونه نامه ای را تکذیب کرد.

شورای نگهبان در تاریخ ششم مرداد 1400(یعنی 40 روز پس از برگزاری انتخابات)طی نامه محرمانه ای دلایل عدم تایید صلاحیت لاریجانی را با امضای آیت الله جنتی به او اعلام کرد اما آن را با مهر محرمانه همراه کرد.

لاریجانی سپس از شورای نگهبان درخواست کرد محرمانه بودن این نامه را منتفی کند تا او امکان پاسخ علنی را داشته باشد اما شورای نگهبان حاضر به چنین کاری نشد. سرانجام رئیس سابق مجلس، در نامه ای (که امروز در فضای مجازی انتشار یافته و تاریخ 27 مهر1400 را دارد) مفصلا به شورای نگهبان پاسخ داد و دلایل ادعایی این نهاد را مردود اعلام کرد و اطلاعات آن را سراسر کذب خواند.

به گزارش خبرآنلاین دکتر لاریجانی انتشار عمومی نامه خود به شورای نگهبان را در شرایط فعلی کشور به مصلحت نمی‌دانست اما تصویر آن را برای اطلاع بعضی از مسئولان و شخصیت‌های بلندپایه نظام فرستاد تا بدینوسیله مشکلی را که به زعم او باعث به چالش کشیده شدن جمهوریت نظام شده است ، با دست اندرکاران در میان بگذارد تا در آینده از تکرار وقایع مشابه جلوگیری شود.

گزارش خبرآنلاین حاکی است نظر لاریجانی بر انتشار عمومی نامه خود نبوده و اگر چنین قصدی داشت آن را همان زمان در حساب کاربری رسمی خودش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.

به نظر می رسد اینک که نامه شورای نگهبان و پاسخ لاریجانی منتشر شده فرصت بحث در باره آن فراهم آمده و شورای نگهبان بهتر است در برابر مطالبه مردم و نخبگان به سوالات و ابهامات فراوان موجود پاسخ دهد و چنانچه برای ادعاهای خود مستندی دارد ارائه کند و عنداللزوم در باره منابعی که اطلاعات مربوط به ردصلاحیت لاریجانی را در اختیار این نهاد گذاشته اند روشنگری کند.

1717

پست بعدی

نفخ صبحگاهی چه دلیلی دارد و درمان آن چیست؟

ش دسامبر 18 , 2021
نفخ صبحگاهی شکم از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است و شدت‌های متفاوتی دراد؛ گاهی فقط به صورت دوره‌ای باعث ایجاد تورم و ناراحتی معده می‌شود و گاهی هم می‌تواند حادتر بوده و معده درد و علائم جدی‎‌تری با خود به همراه داشته باشد. به گزارش خبرآنلاین، برای جلوگیری و یا برطرف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000