معرفی نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۲

معرفی نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۲

فیلم‌های «قدرت سگ» به کارگردانی جین کمپیون و «بلفاست» به کارگردانی کنت برانا هر کدام با هفت نامزدی از پیشتازان رقابت برای رسیدن به جایزه گلدن گلوب هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفتاد و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب با حواشی بسیار و بدون پخش تلویزیونی ۱۹ دی (صبح ۲۰ دی به وقت ایران) برگزار خواهد شد.

شبکه ان‌بی‌سی در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها به ترکیب انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و نبود تنوع نژادی در آن، از پخش مراسم امسال انصراف داد و به این ترتیب گلدن گلوب امسال از تلویزیون پخش نخواهد شد.

در این دوره از جوایز گلدن گلوب با اعلام نامزدها در بخش سینمایی مشخص شد که فیلم وسترن «قدرت سگ» و فیلم سیاه و سفید «بلفاست» بیشترین تعداد نامزدی را به دست آورده‌اند.

جین کمپیون و کنت برانا هر دو برای جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی نامزد شده‌اند و فیلم‌هایشان در رشته بهترین فیلم شانس دریافت جایزه دارند.

در بخش تلویزیونی نیز سریال «وراثت»، «تد لاسو» و «برنامه صبحگاهی» پیشتاز شدند و سریال «بازی مرکب» با سه نامزدی در پی آن‌ها است.

فهرست نامزدهای گلدن گلوب

جوایز سینمایی

بهترین فیلم: «بلفاست»، «کودا»، «تل‌ماسه»، «شاه ریچارد» و «قدرت سگ»

بهترین فیلم کمدی یا موزیکال: «سیرانو»، «بالا را نگاه نکن»، «پیتزا لیکریش»، «تیک تیک … بوم» و «داستان وست ساید»

بهترین انیمیشن: «افسون»، «لوکا»، «گریز»، «رایا و آخرین اژدها» و «معاد آفتابی من»

بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان: «قهرمان»، «ماشین مرا بران»، «دست خدا»، «مادران موازی» و «کوپه شماره ۶»

بهترین کارگردان: کنت برانا برای «بلفاست»، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، مگی جیلنهال برای «دختر گمشده»، استیون اسپیلبرگ برای «داستان وست ساید» و دنیس ویلنو برای «تل ماسه»

بهترین فیلمنامه: پل توماس اندرسون برای «لیکریش پیتزا»، کنت برانا برای «بلفاست»، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، آدام مک‌کی برای «بالا را نگاه نکن» و آرون سورکین برای «ریکاردوس بودن»

بهترین بازیگر مرد (کمدی یا موزیکال): لئوناردو دی‌کاپریو در «بالا را نگاه نکن»، پیتر دینکلیج در «سیرانو»، اندرو گارفیلد در «تیک تیک … بوم»، کوپر هافمن در «لیکریش پیتزا» و آنتونی راموس در «در هایتس»

بهترین بازیگر زن (کمدی یا موزیکال): ماریون کوتیار در «آنت»، آلانا هایم در «لیکریش پیتزا»، جنیفر لارنس در «بالا را نگاه نکن»، اما استون در «کروئلا» و راشل زگلر در «داستان وست‌ساید»

بهترین بازیگر مرد (درام): ماهرشالا علی در «آواز قو»، خاویر باردم در «ریکاردوس بودن»، بندیکت کامبربچ در «قدرت سگ»، ویل اسمیت در «شاه ریچارد» و دنزل واشنگتن در «تراژدی مکبث»

بهترین بازیگر زن (درام): جسیکا چستین در «چشمان تمی فی»، اولیویا کلمن در «دختر گمشده»، نیکل کیدمن در «ریکاردوس بودن»، لیدی گاگا در «خاندان گوچی» و کریستن استوارت در «اسپنسر»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: بن افلک در «نوار مناقصه»، جیمی دورنان در «بلفاست»، کیران هایندز در «بلفاست»، تروی کوتسار در «کودا» و کودی اسمیت مک‌فی در «لیکریش پیتزا»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: کاتریونا بلفی در «بلفاست»، آریانا دیبوز در «داستان وست ساید»، کریستن دانست در «قدرت سگ»، آنجانو الیس در «شاه ریچارد» و روت نگا در «عبور»

۵۸۵۸

پست بعدی

نظر محمد انصاری درباره «بچه‌های زمین خاکی»

س دسامبر 14 , 2021
محمد انصاری بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است وظیفه همه ما توجه به کودکان کار است تا هیچ کودکی بخاطر مشکلات مالی استعدادهایش نادیده گرفته نشود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد انصاری بازیکن سابق پرسپولیس با حضور در جشنواره سینماحقیقت به تماشای مستند «بچه‌های زمین خاکی» به کارگردانی میکائیل دیانی نشست. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000