«شرح رسالة القدس» منتشر شد

«شرح رسالة القدس» منتشر شد

«شرح رسالة القدس» پس از سال‌ها انتظار، به اهتمام انتشارات سلوک ما، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزبهانِ بقلیِ شیرازی (متوفّای ۶۰۶ ق) از بزرگانِ اهل معرفت و از سالکانِ برجستۀ وحدت وجودی است که آثار عربی و فارسیِ فراوانی را از خود برجای گذاشته است.

یکی از آثار بسیار مهمِ او که آن را به زبان فارسی نوشته است، و متنی فاخر و ادبی دارد، کتاب رسالة القُدس (الرسالة القدسیّة) است. او این کتاب را در دوران پختگیِ خویش، نگاشته است. این کتاب را یکی از بهترین و عمیق‌ترین آثار او دانسته‌اند.

روزبهان در مقدمۀ این کتاب، اشاره کرده است که رسالة القدس را برای مشایخ (سالکان پیشرفته و استادان سلوک) و برای سالکان متوسط، از اهل سلوکِ خراسانِ بزرگ و ترکستان، نوشته است.

«شرح رسالة القدس» منتشر شد

برخی از مباحثِ این کتاب عرفانی از این قرار است: فصلی در باب معرفت. فصلی در بیان احوال. فصلی در بیان مکاشفه و مشاهده. فصلی در معرفت ارواح. فصلی در معرفت قلب. فصلی در معرفت عقل. فصلی در معرفت نفس.

این اثر مشتمل بر حقایقِ عرفانی فراوانی است، که با زبان رمز و اشاره، نگاشته شده است و از این رو، دستیابی به حقایق و نکته‌های این اثر گرانقدر برای بسیاری، مقدور نیست و نکته‌های اشاره‌وارِ آن نیازمند شرح است.

متاسفانه تاکنون هیچ شرحی برای این اثر گرانمایه منتشر نشده بود که خوشبختانه علی شالچیان ناظر، پژوهشگر مطالعات عرفانی، اقدام به این امر مهم کرد و این شرح در هفته گذشته، به اهتمام انتشارات سلوک ما، در ۵۳۷ صفحه، در قطع رقعی، منتشر شد.

۵۸۵۸

پست بعدی

بزرگترین جنایت دوران احمدی نژاد از زبان یک اصولگرا / احمدی‌نژادی‌ها نباید در دولت حضور داشته باشند

د دسامبر 13 , 2021
نامه نیوز نوشت: احمد کریمی اصفهانی گفت که احمدی‌نژاد هم در این سال ها هر کجا رفت به نظر مردم کاری نداشت و تبدیل به فاجعه‌ای شد که این دیدارهای استانی به یک ضد ارزش تبدیل شد و بالای دو هزار مصوبه اجرا نشد که یک جرم برای رئیس جمهور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000