مجلس درصدد افزایش رقم وام ازدواج است ، دولت دنبال حذف این بودجه

 مجلس درصدد افزایش رقم وام ازدواج است ، دولت دنبال حذف این بودجه

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که دولت در شرایطی بند مربوط به وام ازدواج را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف کرده که مجلس به دنبال افزایش رقم وام ازدواج جوانان در سال آینده است.

مجتبی توانگر با اشاره به تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: طبق این تبصره دولت از مجلس خواسته که مجوز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه همچون تسهیلات ازدواج جوانان به دولت داده شود.

وی افزود: خیلی بعید است که مجلس چنین اختیار کلی را به دولت بدهد تا دولت راسا نسبت به تعیین میزان وام ازدواج آن هم بدون نظر مجلس اقدام کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: مجلس نه تنها با حذف وام ازدواج جوانان در بودجه مخالف بوده که به دنبال افزایش مبلغ وام ازدواج تا ۱۵۰ میلیون تومان برای سال آینده است.

در تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه سال آینده که مربوط به تسهیلات تکلیفی آمده است: « بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری غیر بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون برنامه ششم توسعه است.

موضوعات و ذینفعان، میزان تسهیلات پرداختی، دوره بازپرداخت، از جمله موضوعاتی است که در آیین نامه اجرایی این بند که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت امور مناطق محروم حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین می‌شود.»

2123219

پست بعدی

پیام مشاور عالی رهبری به فرمانده کل انتظامی

ی دسامبر 12 , 2021
ایرنا نوشت: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پیامی تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نقطه عطفی در انجام ماموریت های انتظامی کشور دانست. متن پیام سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی به فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000