تذکرات ارزی متعدد نمایندگان مجلس به دولت / مسئولان چاره اندیشی کنند

تذکرات ارزی متعدد نمایندگان مجلس به دولت / مسئولان چاره اندیشی کنند

انتخاب نوشت: گودرزوند ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت : تذکرات متعددی درمورد افزایش قیمت ارز توسط نمایندگان در سطح مجلس داده شده و هر نماینده که پشت میکروفون قرار می‌گرفت این نکته را یادآور می‌شد اما در نهایت دولت باید چاره‌اندیشی و مشکل را حل کند.

نماینده مردم رودبار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، اظهار کرد: «آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، وضعیت ارز مان نسبت به همین موقع در سال گذشته، نابه‌سامان نیست و وضعیت بهتری داریم اما اینکه نرخ دلار بالا و پایین می‌رود، یک بخشی از آن برمی‌گردد به همان فشارهای روانی که بر اقتصاد کشور محتمل می‌شود که این هم ناشی از این است که نتوانستیم کنترل درستی داشته باشیم یا در اقتصاد دولتی زمانی که تعاملات دولت در بخش‌های مختلف به خوبی صورت نگیرد، این اتفاقات پیش می‌آید.»

مهرداد گودرزوند در گفتگو با «انتخاب» درمورد افزایش قیمت ارز گفت: «تذکرات متعددی توسط نمایندگان در سطح مجلس داده شده است و هر نماینده که پشت میکروفون قرار می‌گرفت این نکته را یادآور می‌شد اما در نهایت دولت باید چاره‌اندیشی و مشکل را حل کند. در شرایط کنونی دولت نیاز به یک برنامه اقتصادی دارد تا بتواند به پایداری و ثبات برسد.» وی افزود: «این افزایش قیمت ارز هم یک بحثش روانی است. چرا که اتفاقی نیافتاده که شاهده افزایش نرخ دلار بوده‌ایم. تا بحث گفت و گوهای وین پیش می‌آید بلافاصله افزایش یا کاهش نرخ ارز را مشاهده می‌کنیم. از سوی دیگر هم عده‌ای هستند که در چند صنف مانند خودرو، ارز، مسکن و… نقش تعیین‌کننده دارند و باید با آنها برخورد شود.»

گودرزوند درمورد اینکه پیش از این هم سابقه برخورد با این افراد را همچون اعدام سلطان سکه داشته‌ایم اما تغییری در وضعیت ایجاد نشد، بیان کرد: «به باور من دولت اقتصاد را به صورت عرضه و تقاضا باید پیش ببرد. ما در کشور نیاز به ارز داریم و برای خرید کالاهای‌مان مهم است. البته آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، وضعیت ارزمان نسبت به همین موقع در سال گذشته، نابه‌سامان نیست و وضعیت بهتری داریم اما اینکه نرخ دلار بالا و پایین می‌رود، یک بخشی از آن برمی‌گردد به همان فشارهای روانی که بر اقتصاد کشور محتمل می‌شود که این هم ناشی از این است که نتوانستیم کنترل درستی داشته باشیم یا در اقتصاد دولتی زمانی که تعاملات دولت در بخش‌های مختلف به خوبی صورت نگیرد، این اتفاقات پیش می‌آید.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا افزایش نرخ دلار در دولت قبل هم ناشی از همین فشارهای روانی بود، گفت: «بخشی ناشی از وضعیت تحریمی بود که از سال 97 به بعد بر ما اعمال شد و یک بخشی هم بحث روانی بود و فرقی نمی‌کند چه دولتی بر سر کار باشد. یک بخشی تحریم‌ها فشار آورد چراکه دلار یک ارز خارجی و تابع عوامل خودش است. همچنین بنا به دلایل مختلفی هم نتوانستیم این فشار روانی را کنترل کنیم. بنابراین تا تعاملات صورت نگیرد و تحریم‌ها برداشته نشود، عوامل مختلفی می‌تواند بر ارز خارجی اثرگذار باشند.»

گودرزوند درباره نظر حجت عبدالمالکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه با تزریق 300 میلیون دلار می‌توان دلار را به 15 هزار تومان رساند، گفت: «این سوال را باید از خودشان پرسید، من که چنین اعتقادی ندارم. حتما با ورود ارز به کشور این اتفاق می‌افتد. در بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، فروش نفت و صادرات کالاهای غیر نفتی می‌توان تعادلات بازار را به صورت پایدار حفظ کرد. شاید به صورت مسکن بشود یک مبلغ ارزی را به بازار تزریق کرد و قیمت را پایین آورد ولی پایدار نیست. زمانی پایدار است که عرضه و تقاضا در بازار تعیین‌کننده باشد.»

21

پست بعدی

با رعایت این نکات، میل به پرخوری در اواخر شب را سرکوب کنید

ش دسامبر 11 , 2021
آیا شما هم از جزو افرادی هستید که تمام روز خوب غذا می‎خورید اما بعد از شام هم هوس تنقلات می‌کنید؟ باور کنید یا نه، بسیاری از افرادی که سعی می‌کنند رژیم غذایی یا تغذیه سالم‌تری داشته باشند، وارد این چرخه می‌شوند. به گزارش خبرآنلاین، عادت به خوردن در شب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000