دولت برای غلبه بر مشکلات اقتصادی چقدر زمان نیاز دارد؟

دولت برای غلبه بر مشکلات اقتصادی چقدر زمان نیاز دارد؟

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت:دولت سیزدهم برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، دست کم به یک سال زمان نیاز دارد هرچند در این راستا دولت گام های خوبی در چند ماه اخیر برداشته است.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود:در چند ماه فعالیت این دولت نباید انتظار معجزه داشت ، باید به دولت فرصت داد تا بتواند گره های اقتصادی را بگشاید.
وی گفت: تا زیرساخت ها فراهم نشود محال است اتفاق خاصی بیفتد و دولت در حال فراهم کردن زیرساخت ها است که یکی از آنان اصلاح ساختار قانون بودجه سال آینده است.
خطیب جمعه اهواز در پاسخ به کسانی که معتقدند تا تحریم ها برداشته نشود و از بین نرود نخواهیم توانست بر مشکلات غلبه کنیم اظهار داشت:با آگاهی کامل می گویم آثار تحریم های ظالمانه و غیرقانونی بر اوضاع اقتصادی کشور ۲۰ درصد است و ۸۰درصد مشکلات اقتصادی در داخل است و ربطی به تحریم‌ ندارد.

تحریم ها پدیده‌ای شوم هستند
حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه تحریم‌ها پدیده‌ای شوم هستند گفت: دولت سیزدهم در حال رفع این تحریم‌ها از طریق مذاکره نتیجه گرا است.
امام جمعه اهواز اظهار داشت: دولت سیزدهم مذاکره را برای مذاکره نمی خواهد ما مذاکره ای را قبول داریم که منجر به رفع و برداشتن تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی شود.
وی درعین حال گفت: پیشرفت های دفاعی و فناوری در کشور ما در دوران تحریم شکل گرفت و اگر ساختارهای اقتصادی درست بود در دوران تحریم نیز شاهد گشایش ها و پیشرفت های اقتصادی می‌بودیم.
خطیب جمعه اهواز گفت:به عنوان مثال کشور آلمان از دل جنگ توانست به پیشرفت و توسعه دست یابد.
حجت الاسلام موسوی ، اصلاح ساختارهای اقتصادی ، فرهنگ سازی ، عقلانیت و تدبیر ،تفکر انقلابی و جهادی ، اصلاح ساختاری بودجه ، تسهیل و تدوین قانون فضای کسب و کار ، استفاده از نیروهای انقلابی پاک دست در مدیریت میانی و پایین دست را از مولفه هایی دانست که می تواند در اقتصاد کشور معجزه کنند.
وی درادامه گفت: برداشتن امضاهای طلایی و حذف استفاده از رانت ارز ۴۲۰۰تومانی نیز می تواند تاثیر مثبت در اقتصاد کشور و جلوگیری از سوء استفاده های اقتصادی به وجود آورد.
امام جمعه اهواز اشتغال را مطالبه اصلی خانواده ها بیان کرد و افزود: فروش اموال مازاد شرکت ها و سازمان های دولتی همچون فروش ساختمان مجلل منطقه آزاد اروند می تواند هزینه های دولتی را کاهش داد و پول ناشی از فروش سرمایه و املاک دولتی را به اقتصاد کشور تزریق کرد.

دعا برای نزول رحمت الهی
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به کمبود آب و تنش آبی در کشور که به گفته وی بیشتر استان ها و بیش از ۳۰۰شهر را دچار این معضل کرده است از عموم مردم خواست برای نزول رحمت الهی دعا کنند.
وی گفت: بجای تجمعاتی که در اعتراض به کم آبی برپا می شود این تجمع ها در مساجد برای نزول رحمت الهی برپا شود.
موسوی فرد با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرهای استان خوزستان نیز با پدیده کم آبی رو به رو هستیم گفت: شهرمسجدسلیمان در طول ۲۴ ساعت ، تنها ۲ ساعت آب دارد.
امام جمعه اهواز در عین حال بر مدیریت صحیح منابع آب موجود کشور برای عبور از معضل کم آبی و نقصان در بارش ها تاکید کرد.

23231

پست بعدی

خاطره عبدالرضا اکبری از تغییر چهره باورنکردنی فریبا متخصص و لعیا زنگنه در «تولدی دیگر»

ج دسامبر 10 , 2021
عبدالرضا اکبری، بازیگر باسابقه تلویزیون کشورمان، در مرور خاطراتش از مجموعه تلویزیونی قدیمی «تولدی دیگر» (۱۳۷۷)، به ماجرای تغییر چهره شخصیتِ اصلی زنِ این سریال اشاره کرد که در زمان خودش، دست‌مایه بحث و حتی شوخی تماشاگران شده بود و بسیاری آن را باورناپذیر می‌دانستند. در آغازِ داستانِ سریالِ «تولدی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000