محمد مهدی گویا: سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی راضی‌کننده نیست

محمد مهدی گویا: سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی راضی‌کننده نیست

مهر نوشت: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: متأسفانه هنوز سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، راضی کننده نیست و کمتر از ۴۵ درصد است .

محمد مهدی گویا با بیان این مطلب اظهار داشت: هیچ وقت واکسیناسیون به تنهایی عامل کاهش موارد ابتلاء و مرگ و میر نیست. واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل کاهش ابتلاء و فوت است و از سوی دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه عدم حضور دسته جمعی در اجتماعات مختلف که بارها تاکید شده، می‌تواند در کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا مؤثر باشد.

وی افزود: موج ششم بیماری کرونا می‌تواند در کشور ایجاد شود و دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. هنوز به واکسیناسیون کامل و با پوشش بالا دست پیدا نکرده‌ایم. فرا رسیدن فصل سرما، حضور در اجتماعات و بازگشایی مدارس اگر کارشناسی نشده و حساب نشده باشد می‌تواند باعث افزایش موارد بیماری در کشور شود و ما را به سمت موج ششم بیماری ببرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم که علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افرادی که هنوز برای واکسیناسیون اقدامی نکرده‌اند، به سرعت این کار را انجام دهند. واکسیناسیون دانش آموزان برای ما خیلی مهم است و پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی باید افزایش پیدا کند تا اطمینان خاطر بیشتری داشته باشیم.
گویا تصریح کرد: متأسفانه هنوز سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، راضی کننده نیست و کمتر از ۴۵ درصد است البته میزان رعایت پروتکل‌ها در نقاط مختلف کشور، متفاوت است به گونه‌ای که در برخی شهرستانها به بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد اما در برخی دیگر کمتر از ۴۰ درصد است. افزایش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور نیاز به تبلیغات، اطلاع رسانی و گفتگوی محلی با مردم در مناطق مختلف دارد.
وی یادآور شد: ابتلاء به بیماری زونا و سرخک هیچ ارتباطی به بیماری کرونا ندارد اما هر کدام از این بیماری به درجاتی، سیستم ایمنی بدن را درگیر می‌کنند. اگر فردی به زونا یا سرخک مبتلا شود چون سیستم ایمنی او، ضعیف می‌شود و در صورتی که به کرونا نیز مبتلا شود، نوع کرونا در این فرد، ممکن است شدیدتر باشد.

۲۳۵۲۳۳

پست بعدی

کاربرد محصولات چرمی در زندگی انسان

چ دسامبر 8 , 2021
همه ما وسایلی و مدارک شخصی داریم که همه جا باید همراهمان باشند و بدون آن ها کار هایمان پیش نمی روند. برای مثال به مدارک مهمی چون کارت شناسایی، مدارک خودرو، کارت های اعتباری، دفترچه یادداشت، گواهی نامه، شارژر، خودکار و .. نیاز داریم که برای نگهداری آنها کیف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000