ذوالنور ، از افتخار به آتش زدن برجام در صحن مجلس تا تلاش برای نقد کردن چک برجام

ذوالنور ، از افتخار به  آتش زدن برجام در صحن مجلس تا تلاش برای نقد کردن چک برجام

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: هدف دور جدید مذاکرات هسته‌ای از چاله به چاه انداختن ملت ایران نیست بلکه نقد کردن چک برجام است.

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنور» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که آمریکایی‌ها اخلالی ایجاد نکنند مذاکرات به نتیجه برسد و اراده جمهوری اسلامی ایران این است که مذاکرات به نفع مردم شکل گرفته و برجام احیاء شود و هدف نقد کردن چک جمهوری اسلامی در برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌ها باید اجرایی شود، گفت: ما هیچ چیزی خارج از برجام را مطرح نکرده و اگر طرف‌های برجامی صداقت داشته باشند باید از این موضع جمهوری اسلامی استقبال کنند.

ذوالنور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی با یک هیات کامل بیش از ۳۰ نفر کارشناس در وین حاضر شده است، ادامه داد: این نشانگر اراده جمهوری اسلامی ایران در احیای برجام است. اگر قرار نبود که برجام را احیاء کنیم نیازی به هیاتی با این تعداد هم نبود.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با دست پر به مذاکرات رفته و در دور نخست مذاکرات هم طرف مقابل بعد از شنیدن نظر جمهوری اسلامی ایران برای مشورت به پایتخت‌های خود رفتند که دلیل آن حضور محکم با دست پر در این مذاکرات است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته تنها یک اراده وجود داشت که برجام به هر قیمتی پذیرفته شود و این‌که ۶ ماه بعد چه اتفاقی می‌افتد مهم نبود. بلکه می‌خواستند برجام را به نام خود احیاء کنند و به ضررهای آن نیز توجه نداشتند. کما این‌که اگر در آن دوره توسط دولت قبل برجام احیاء می‌شد ۵۱۷ تحریم همچنان باقی می‌ماند که نشانه پذیرش و نهادینه کردن تحریم از سوی دولت ایران بود.

ذوالنور با تاکید بر اینکه قرار نیست در مذاکرات ملت را از چاله درآورده و به چاه بیندازیم، ادامه داد: ترامپ قبل از انتخابات تاکید کرد که برجام را پاره می‌کنم و رهبری فرمودند که اگر شما برجام را پاره کنید ما آن را آتش خواهیم زد. ترامپ برجام را پاره کرد و من هم به درستی براساس موضع جمهوری اسلامی ایران که در بیان قاطع رهبری جاری شد برجام را در صحن مجلس دهم آتش زدم و به این کارم افتخار می‌کنم. چرا که باید عکس‌العمل درست و به موقع در برابر دشمن نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز برجام باید احیاء شود چرا که ما هرچه داشتیم دادیم و یک چک از آنها گرفتیم. برای تحقق حقوق ملت ایران این چک باید نقد شود و همه تحریم‌ها کنار رود.

2123219

پست بعدی

شما نظر دهید/ فصل هشتم «خندوانه» را چطور ارزیابی می‌کنید؟

چ دسامبر 8 , 2021
فصل هشتم «خندوانه» با اجرای رامید جوان را که از یک ماه پیش، پخش آن آغاز شده است، چگونه می‌بینید؟ از میان آیتم‌های گذشته و تازه این برنامه، کدام را بیشتر می‌پسندید. آیا «خندوانه» در راه پیشرفت گام برمی‌دارد یا دچار ضعف و تکرار شده است؟ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000