روایت امیر سیاری از حضور اقتدارآمیز نیروی دریایی در اقیانوس اطلس

روایت امیر سیاری از حضور اقتدارآمیز نیروی دریایی در اقیانوس اطلس

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دریادار سیاری گفت: ناوگروه ۷۵ نداجا با حدود ۵۰ هزار کیلومتر دریانوردی بدون پهلوگیری، اقتدار دریایی کشور را به دنیا نشان داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حضور اقتدارآمیز نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس گفت: ما در سال ۱۳۹۲ پیشنهاد حضور در اقیانوس اطلس را به فرمانده معظم کل قوا داده بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیشنهاد را تصویب کردند و فرمودند این کار را حتماً انجام دهید و برای ما مهم است که در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام تاریخی نیروی دریایی در سفر به بندر سن‌پترزبورگ گفت: ناوگروه ۷۵ متشکل از ناوشکن کاملاً بومی سهند و ناوبندر مکران در سال جاری طی یک مأموریت ۱۴۰ روزه به بندر سن‌پترزبورگ سفر کردند و در این مسیر از اقیانوس هند شمالی و هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و اطلس شمالی عبور و به خلیج فنلاند عزیمت کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: این ناوگروه حدود ۵۰ هزار کیلومتر را بدون اینکه در بندری پهلو بگیرد، دریانوردی کرد.

وی افزود: حضور ناوشکن در هر جای دنیا بیانگر توانمندی و اقتدار آن کشور است. حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها و رفتن به بندر سن‌پترزبورگ بیانگر این است که نیروی دریایی از علم، دانش، توانمندی ساخت برخوردار است و این در توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور نیز مؤثر است.

23219

پست بعدی

صفحه اول روزنامه های شنبه۱۳ آذر ۱۴۰۰

ش دسامبر 4 , 2021
پایان بی نتیجه مرجله اول مذاکرت تیم جدید برجام در وین، تیتر اصلی روزنامه های امروز است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000