امام جمعه کاشان: سه برابر متوسط جهانی تبخیر آب در کشور داریم/ از نقش مردم در مدیریت بحران آب غافل بودیم

امام جمعه کاشان: سه برابر متوسط جهانی تبخیر آب در کشور داریم/ از نقش مردم در مدیریت بحران آب غافل بودیم

مهر نوشت: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: نقش مردم در مدیریت بحران آب توسط دولتمردان باید جدی گرفته شود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی استقلال طلب، آرمانگرا و اهل آگاهی و سیاست هستند.

وی در ادامه با اشاره به بحران کم آبی در کشور ابراز داشت: ایران در کمربند خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد که معادل یک سوم متوسط جهانی بارش باران و سه برابر متوسط جهانی تبخیر آب در کشور ایران داریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه تراکنش‌های زمانی و مکانی باعث شده است که ایران در زمره کشورهای با بحران آبی قرار بگیرد، تصریح کرد: ۳۰ درصد نزول بارش‌های جوی در ایران برای ۷۰ درصد مساحت خاکی و ۷۰ درصد بارش‌ها برای ۳۰ درصد مساحت خاکی است که این باعث شده است توازن مربوط به آب در کشور دچار اختلال شود.

وی با اشاره به اینکه کم آبی کنونی در کشور ربطی به دولت موجود ندارد، خاطرنشان کرد: نباید از دولت توقع داشته باشیم که معجزه کند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه بهترین راه برای مدیریت بحران در کشور آبخیزداری است، تاکید کرد: تا آبخیزداری به روش مطمئن انجام نشود در زمینه مدیریت بحران آب هم موفقیتی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه طی سال‌های گذشته از نقش مردم در مدیریت بحران آب غافل بودیم، تاکید کرد: باید در مدیریت آب نقش مردم و بخش خصوصی توسط دولتمردان، مدیران و مسئولین جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه بسیاری از تهدیدات موجود در کم آبی و خشکسالی را با آبخیزداری می‌توان مدیریت کرد، گفت: متأسفانه در کشور ما فقط ۲۰ درصد زمینهای زراعی تحت مطالعه آبخیزداری قرار گرفته‌اند که این یک فاجعه است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مباحث مربوط به کشاورزی و دامپروری محور مطالعات و تصمیمات دولتمردان است، افزود: آبخیزداری یک روش ساده و کم هزینه هم برای مدیریت بحران آب و هم تأمین آب مورد نیاز کشاورزان است که قابلیت مشارکت مردم و بخش خصوصی را هم دارد از این رو باید مسئولین اهمیتی مضاعف به آن بدهند.

23215

پست بعدی

ببینید | واکنش متفاوت مقام معظم رهبری به یک واقعه فوتبالی-اجتماعی

ج دسامبر 3 , 2021
شاید بتوان مهمترین واکنش رهبر انقلاب به فوتبال را به پس از پیروزی ایران مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 مرتبط دانست که در پیام تبریکی ذکر کردند. دریافت 7 MB «بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌عزیزان! به نام خدا در بازی جوانمردانه‌ی امشب، که با مهارت و قدرت همراه بود، بر حریف توانای خود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000