پیش‌بینی تازه از سقوط ارزش لیر/ ارزش لیر در بازار ایران چقدر است؟

پیش‌بینی تازه از سقوط ارزش لیر/ ارزش لیر در بازار ایران چقدر است؟

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در تینک مارکتس، گفته است که اگر او بخواهد نرخ های بهره را کماکان پایین بیاورد، بدون توجه به اینکه تورم چقدر بالا باشد یا وضعیت اقتصاد چگونه است، لیر به سقوط خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لیر از ابتدای سال ۳۲.۸ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است و نرخ تورم سالانه به نزدیک به ۲۰ درصد رسیده است که چهار برابر هدف دولت است.

بانک مرکزی از آگوست تا کنون نرخ بهره خود را ۴۰۰ واحد کاهش داده است و به ۱۵ درصد رسانده است و این بدان معناست که ترکیه دارای نرخ بهره واقعی منفی است، سیاستی که ارزش دارایی لیر را کاهش می دهد و به مردم انگیزه بیشتری برای خرید ارزهای خارجی و طلا می دهد.

گفتنی است که هر عدد لیر ترکیه در بازار ایران به قیمت ۲ هزار و ۵۳۰ تومان رسیده است که پایین ترین قیمت آن در یک سال اخیر است.

مشروح گزارش درباره اقتصاد ترکیه را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

دیدار امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده با فرمانده نیروی هوایی ارتش

پ دسامبر 2 , 2021
ایسنا نوشت: فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور با حضور در ستاد نیروی هوایی با امیر سرتیپ واحدی دیدار کرد. امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور با حضور در ستاد نیروی هوایی ارتش، به صورت جداگانه با امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000