پیام تسلیت مقامات کشور در پی ارتحال آیت الله رضی شیرازی

پیام تسلیت مقامات کشور در پی ارتحال آیت الله رضی شیرازی

مقامات لشکری و کشوری در پیام های جداگانه ارتحال آیت الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مقامات لشکری و کشوری در پیام های جداگانه ارتحال عالم فرزانه و مجتهد عالیقدر مرحوم "آیت الله آقای سید رضی شیرازی" را تسلیت گفتند.‌

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درگذشت آیت الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت مقامات کشور در پی ارتحال آیت الله رضی شیرازی

بنا بر گزارش ایسنا، متن کامل پیام تسلیت آیت الله صادق آملی لاریجانی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم فرزانه و مجتهد عالیقدر مرحوم "آیت الله آقای سید رضی شیرازی" رضوان الله تعالی علیه، موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.
ایشان سال‌های متمادی به تدریس و تدرس علوم معقول و منقول در نجف و تهران مشغول بود و خدمات شایانی بویژه به حوزه علمیه تهران نمود.
همراهی با نهضت امام راحل (ره) و تلمذ در محضر عالمان برجسته رحمه الله علیهم اجمعین، از ایشان شخصیتی ممتاز ساخته بود و عمر با برکت خود را در راه خدمت به اسلام و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام سپری نموده و آثار ماندگاری در فقه و اصول و فلسفه از خود به جای گذاردند.
اینجانب فقدان ایشان را که ضایعه ای بزرگ برای حوزه های علمیه بشمار می آید به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام، حوزه های علمیه، ارادتمندان و شاگردان و خصوصاً بیت مکرم و بازماندگان محترم تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
صادق آملی لاریجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

پیام تسلیت معاون رییسی در پی ارتحال آیت الله رضی شیرازی

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری، در پیامی رحلت فقیه وارسته آیت‌الله سید رضی شیرازی نواده میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو را تسلیت گفت.

هو الحی الذی لا یموت
و من یؤت الحکمة فقد أوتی خیرا کثیرا

رحلت فقیه وارسته و فیلسوف متأله آیت‌الله سید رضی شیرازی نواده میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو را تسلیت عرض می کنم. این عالم ربانی که در سال ۵۸ از ترور گروهک التقاطی فرقان مصون ماند، ده‌ها سال به عنوان امام مسجد شفاء به ارشاد و هدایت مردم پرداخت و صدها شاگرد در فقه، اصول، کلام، فلسفه، تفسیر و اخلاق از گنجینه‌ دانش این استاد برجسته حوزه علمیه تهران، حظ وافر بردند. میراث ارزشمند این اندیشمند فرزانه مجموعه‌ای از کتاب های ارزنده است که راهنمای فضلا و دانش پژوهان است. روحش شاد و یادش گرامی
تلک الدار الآخرة نجعلها للذین لا یریدون علوا فی الارض و لا فسادا و العاقبة للمتقین

سیدمحمد حسینی
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس
۱۴۰۰/۹/۱۱

قالیباف ارتحال آیت الله رضی شیرازی را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت مقامات کشور در پی ارتحال آیت الله رضی شیرازی

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

ارتحال عالم گرانقدر، دانشمند مهذّب، مفسر عالی‌قدر قرآن و فقیه ربانی حضرت آیت‌الله سیدرضی شیرازی موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان پرورش یافته خاندان میرزای شیرازی بزرگ (رضوان الله تعالی علیه) و از اساتید برجستۀ حوزه‌ های علمیه بودند که در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری، نشر و تبلیغ معارف اسلامی به ترویج شعائر آل‌الله علیهم السلام‌ و تدریس سطوح عالیه فقه و عرفان و فلسفه و تبیین مباحث اخلاقی و تربیتی بویژه برای جوانان و مشتاقان اهتمام فراوان داشتند و در جهت تقریب مذاهب و ترویج معارف حقۀ دین مبین اسلام آثار ارزشمندی از خود بر جا گذاشتند.

آیت‌الله سیدرضی شیرازی همچنین از یاران مورد وثوق حضرت امام(ره) در دوران نهضت اسلامی بودند که به‌دلیل کینه دشمنان در سال ۵۸ از سوی گروهک فرقان مورد سوءقصد نیز قرار گرفتند.

اینجانب با عرض تسلیت این ضایعۀ مؤلمه به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع معزّز و گرانقدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه ، شاگردان و دوستداران و بیت مکرّم شیرازی ، از خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و رضوان الهی را مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی»

پیام تسلیت ولایتی در پی ارتحال آیت الله رضی شیرازی

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پی درگذشت آیت الله حاج سید رضی شیرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه و از علمای مبرز تهران، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام ولایتی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر تاسف انگیز ارتحال عالم ربانی و مجتهد مبرز جهان اسلام حضرت آیت الله حاج سید رضی شیرازی که عمر با برکت خویش را در راه اعتلای معارف و ارزش های بلند و متعالی اسلام و اهل بیت (ع) مصروف داشتند، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

ایشان همراه همیشگی و استوار انقلاب، امام(ره) و رهبری بودند و اثرات ماندگار و ارزشمندی را به یادگار گذاردند و شاگردان فراوانی را در راه تبلیغ دین تربیت نمودند.

این ضایعه تاسف بار را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و علمای جهان اسلام، ملت بزرگ ایران، بیت معظم و شاگردان و ارادتمندان آن مجتهد عالیقدر تسلیت عرض نموده، علو درجات و غفران و رحمت الهی را از درگاه خداوند متعال و صبر و اجر برای بازماندگان و علاقه مندان مسئلت می نمایم.

علی اکبر ولایتی

پیام تسلیت آیت الله جنتی در پی ارتحال آیت الله رضی شیرازی

رئیس مجلس خبرگان رهبری در آستانه نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله یزدی، با صدور پیامی ضمن تجلیل از مقام او، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت.

پیام تسلیت مقامات کشور در پی ارتحال آیت الله رضی شیرازی

بنا بر گزارش مهر، متن پیام آیت‌الله جنتی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

قال علی «علیه السلام»:

«و العُلَماءُ باقونَ ما بَقِیَ الدَّهرُ، أعیانُهُم مَفقودَةٌ و أمثالُهُم فِی القُلوبِ مَوجودَةٌ» (نهج البلاغه، حکمت ۱۴۷)

قریب یکسال از ارتحال عالم مجاهد و پارسا آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی «رضوان‌الله‌علیه» رئیس پیشین مجلس خبرگان رهبری که بحق عنصری ارزشمند در نظام اسلامی بود، می‌گذرد، ضمن پاسداشت خدمات ارزنده و مقام شامخ علمی، سیاسی و معنوی آن فقید سعید، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

آن عالم بصیر و روحانی غیور از ابتدای نهضت اسلامی تا تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی با اخلاص کامل در موضع یک عالم بیدار و یک سیاستمدار روشن بین ظاهر شد و در مسئولیت‌های سنگین همچون عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای نگهبان، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کنار فعالیت‌های علمی و فقهی، شخصیتی اثرگذار از این عالم جلیل القدر پدید آورده بود.

بی شک فقدان این روحانی مبارز و انقلابی و یار دیرین امام راحل «قدس سره» و رهبر معظم انقلاب «ادام الله ظله العالی»، برای مجامع علمی، سیاسی و مذهبی و برای مردم و نظام اسلامی یک خسران محسوب می‌شود.

در نخستین سالگرد ارتحال ایشان، مغفرت الهی و حشر با اولیا و صالحان را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمائیم.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

۲۳۲۱۹

پست بعدی

پیش‌بینی تازه از سقوط ارزش لیر/ ارزش لیر در بازار ایران چقدر است؟

پ دسامبر 2 , 2021
فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در تینک مارکتس، گفته است که اگر او بخواهد نرخ های بهره را کماکان پایین بیاورد، بدون توجه به اینکه تورم چقدر بالا باشد یا وضعیت اقتصاد چگونه است، لیر به سقوط خود ادامه خواهد داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لیر از ابتدای سال ۳۲.۸ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000