عکسی تکان‌دهنده از کشتار دانشگاه کنت

عکسی تکان‌دهنده از کشتار دانشگاه کنت

ایسنا نوشت: برنامه «عکس‌های تکان دهنده» به عکسی تاثیرگذار از جان فیلو از پیکر مجروح جفری میلر یکی از کشته‌شدگان «کشتار دانشگاه کنت» می‌پردازد.

«عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد.

الطافی در این قسمت به عکسی از مری آن وچیو می‌پردازد که کنار پیکر مجروح جفری میلر زانو زده و گریه می‌کند. این عکس که توسط جان فیلو ثبت ش‏د‏ توانست تلخی و فاجعه‌بار بودن این جنگ را به جهانیان منتقل کند.

عکسی تکان‌دهنده از کشتار دانشگاه کنت

در بهار سال ۱۹۷۰ میلادی، نیروهای آمریکا و ویتنام جنوبی به مخفیگاه‌های نیروهای ویتنام شمالی در کامبوج حمله کردند که اعتراضات گسترده‌ای را در آمریکا به دنبال داشت. یکی از این اعتراضات در تاریخ ۴ مه ۱۹۷۰ میلادی در دانشگاه کنت بود که با شلیک گلوله سربازان گارد ملی اوهایو به سمت حدود ۲۰۰۰ دانشجوی معترض به طرزی فجیع خاتمه یافت. در این تیراندازی ۴ دانشجو کشته و ۹ تن زخمی شدند. این واقعه موجب اغتشاشات و اعتصابات گسترده در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا شد.

در دادگاه‌هایی که بعد از این حادثه تشکیل شد، همه متهمان سربازان گارد ملی و فرماندار اوهایو از تمام اتهامات تبرئه شدند.

بیشتر بخوانید: چرا عکس پدر افغان و کودکش تکان دهنده است؟

۵۸۵۸

پست بعدی

فرامرز صدیقی چرا فراموش شد؟

چ دسامبر 1 , 2021
فارس نوشت: بیش از یک دهه است که «فرامرز صدیقی» در فیلم یا سریالی بازی نکرده؛ اما انتشار عکس جدیدی از او توسط پرویز پرستویی، نام این هنرپیشه را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت. اما چرا طی این سال‌ها خبری از اون نبوده است؟ مخاطبان جدی سینما «فرامرز صدیقی» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000